Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 410 ggr
Lurvas
1

K Hanar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag läst och läst och läst allt jag hittat om råttor, kan väl säga att jag blivit mer än råttbiten. Det är ju hur kul som helst med genetiken och färgläran på dom också, jag har inte tänkt på råttor som avels eller utställnings djur förut men det finns ju även inom rått världen ser jag. Funderar seriöst på att skaffa mej möjlighet att avla på dom så jag känner att jag behöver ändra min formulering från det tidigare inlägget jag gjort. Är inte säker på om jag kommer att skaffa honor till hanarna och ta kullar själv, men jag kommer att ställa ut och om de lämpar sej för avel på alla områden låna ut dom till lämpliga honor.

Det jag söker är altså han råttor. Helst toppörade.Jag är intresserad av färgerna  choklad, helst self, men kan ev. tänka mej teknat också, siames och därmed besläktade färger med svarta ögon. Tempramentet är fortfarande jätte viktigt, vill ha blivande soff potatisar. Helst ungar men omplaceringsfarbröder går också bra. Behöver skaffa två st eftersom jag bara har tjejjer här hemma.

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.