Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 784 ggr
guccisägare
0

Hjääääälp

Asso jag försöker lära Gucci att gå på toa. Och jag har köpt en sån här toalett ni vet som man köper i djuraffären. Som man ställer mot hörnet :) Jag ställde den där hon basade mest. Men då slutade hon göra det i hörn utan ÖVERALLT!!! Hjälp mig ! Hur ska jag göra.. Jag lägger allt bajs i lådan för att hon ska förstå. Men sen vet jag inte hur lång tid dessa ta för att lära dom men jag har hållt på i ett halvår med henne. VAD SKA JAG GÖRA ?!?!

[lucke]
0

Har du hållit på så länge som ett halvår utan resultat är det nog bara att gilla lägetGlad

Trollhund
0

Ja, ett halvår är ju väldigt lång tid att hålla på.

För egen del så gick det till ungefär så här :

Toalätt i hela buren i ungefär en-två vecka. Då kluttade de mest i samma hörn. Sedan tömde jag hela buren och tog vara på den toalätt som inte var kissad på eller luktade äckligt, vilket blev ganska mycket. Detta ströt la jag sedan i deras toaletter och ställde ut många där de gick mest, samt la i pluttarna.
Nu bajsar de alltid i lådan, och kissar Oftast men inte alltid där.

Hur ser det ut i resten av buren? Vad har hon för strö i toalådan? För är det samma som i resten av buren är det inte konstigt om hon blir förvirrad. Testa att byt mellan lite olika men behåll samma i toalådan och se om det blir någon skillnad. Worth a try.

Rätta mig gärna om jag säger något tokigt :)

spikeodumbo
0

Det kan vara att dom ej trivfs med toan. Jag köpte nån blå plast toa för gnagare på djuraffären, för tyckte att bröformen dom hade inte var tillräckligt stor så tog bort bröformen som dom gladligen andvände. Men så fort deras brödform försvan å den nya toan åkte in så började dom skita över hella buren. Dom vägra den nya toan. Så tog bort den å satt tillbaka bröformen och direkt började dom gå på toa igen. =) har nu även en keramikskål som funkar kanon :)

pellepojken
0

Ja ibland så får man bara gilla läget som det är. Vissa råttor lär sig aldrig. Eller så skiter dom bara i det.   Glad

guccisägare
0

#2 ska jag testa !! TACK :D #3 problemet är nog inget problem med för hon bajsar där också… Och i hela buren ;))