Länge nog ?
Hej hej… Jag gick ut i skogen och kom hem med en stor gren som jag skulle ha i buren. Såklart la jag ut den på balkongen och de har gått 1 månad och 2 veckor kanske.. Har jag haft den ute länge nog ? Finns de en enda chans att den kan ha med sig ohyra ? (vill bara vara säker för mina älsklingar har haft löss innan så skulle int vara kul att få gå till vet. en gång till för ohyra.) Tacksam för svar.
häll kokande vatten över den för säkerhetens skull också.. men jag tror att den är okej att stoppa in ändå :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
jag brukar lägga grenar i frysen om du har en frys som är stor nog :)
Okej tack så mycket !! :)
Frys hjälper inte, de somnar och vaknar sen när det blir varmt. Om pinnen är liten nog kan du stoppa in den i ugnen så dör de :)

Eller häll klorin eller virkon över den, det tar dör på det mesta. Frysen är lönlöst, de klarar kallare grader än vad det blir i en frys.
Qui dormit, non peccat
såpass! man lär sig hela tiden :)
Men klorin är ju giftigt. 
Jag skulle aldrig använda det på något som jag sedan ger till mina råttor. Då tar jag hellre och behandlar en omgång ohyra..
Dessutom om man blandar klorin och ammoniak som finns i råttornas urin så kan det bildas en gas som är ytterst dödlig… Just saying…

Ja och vad gör man efter klorin? Jo sköljer av och låter torka, och vips är klorinet borta och grenen är totalt ofarlig.
Klorin är för övrigt det enda medel som tar mögel, ohyra och även bakterier och virus, och det finns inget som kan bli resistent mot klorin. Absolut bästa medlet som finns.
Qui dormit, non peccat
Ja det är möjligt att klorin är bra på mögel och dylikt, men jag skulle aldrig använda det på något som jag skulle ha i närheten av mina djur… speciellt inte på ett material som suger upp vätska så lätt som trä gör… Där håller jag med #7 att jag hellre får in ohyra än utsätter mina djur för ett gift…
Menmen, det får väl stå för dig antar jag… :D

#10 veterinäer och zoo använder klorin och det funkar som sagt alldeles utmärkt. Och klorin används i resturanger, storkök mm där det behövs rena ytor, dvs där maten tillreds och tillagas. Så nej, jag tror inte att klorin där man sköljer av och låter torka bildar några som helst farliga rester.
Qui dormit, non peccat
Det spelar ingen roll om du tar den från naturen direkt eller har den på balkongen först. Det kommer nog inte mer ohyra för att den står på balkongen. Ohyra brukar inte hålla till i första hand på mindre grenar. Dom väljer i första hand barken på trädstammen o grövre grenar.