Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 500 ggr
råttan1
0

råttor hemma- semestern?

Vi ska åka på semester 2v i sommar. kan råttorna vara hemma då om någon kommer 1ggr/dag och ger dem mat och dricka eller mår de dåligt av att ej komma ut ur buren?

hus-musen
0

Beror ju på hur stor bur du har och hur mycket aktivering de kräver.

Men de klarar sig om de får mat och vatten och kanske en klapp av den som tar hand om dem och ser så att de är ok och inte får värmeslag eller liknande.

Qui dormit, non peccat

darkness
0

Som hus-musen säger, tycker även att det helst ska vara en som har råttvana eller iaf vart med dina råttor så den vet hur de är m.m. skulle aldrig låta en som typ aldrig hållt en råtta ta hand om mina faktiskt. Låter kanske dumt, men de är faktiskt för deras och råttornas bästa

Är en hönsmamma när de gäller sånt Skäms

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Exoticas
1

Jag tycker att det krävs kärlek, om jag åker bort får djuren flytta hem till någon så länge eller någon hem till djuren!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

diddiman
1

Mina råttisar skulle få psykbryt av att vara i buren så länge! :P en helg möjligtvis……….tre honor i 80*50*80. och tre hanar i en bur med samma mått. mina hade inte mått bra av det!

Om man har en stor bur kanske det skulle gått… men om du skulle kunna fixa att någon tar ut dom ibland iaf… varannan dag eller så?

[134643]
1

Mina råttor skulle flytta hemifrån om de inte fick vara utaför buren på två veckor! Tar man inte ut dem en (1!) dag så biter de på gallret och mår allmänt dåligt. Så jag tycker då att de ska få komma ut, två veckor är väldigt länge :)

Gahich
2

Mina tjejer skulle må dåligt av att inte få komma ut på 2 veckor… de skulle vara ute ur buren dygnet runt om dem fick bestämma. Jag skulle råda dig till att låta någon i din närheten ta hand om dem under tiden och att råttorna får bo hemma hos dem, så kan dem få aktivering och kärlek varje dag:)