Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1146 ggr
AmandaChristina
0

Bortskänkes

• Det är med stor sorg jag måste göra mig av med mina små älskade råttor. Pgr av flytt till lägenhet som inte tillåter mig att ha kvar dem. Det är 3 st hanar födda 2010. Alla är hur supergoa som hellst! 

• födelsedatum:
    Wayne är okänd, Theodore 22 september 2010 och Mason 4 december 2010.

• **färg, teckning o hårlag:
    **Alla är släta med toppöron. Wayne är Dark pearl, Theo är blue hooded och Mason är Husky (tror jag).

• kön
    Alla är hanar.

• **kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
    **Wayne okänd, Theo 10 st, Mason 12 st

• **faderns namn, födelsedatum, vikt
    **Wayne okänd, Theo okänd och Mason har Wayne som far.

• **moderns namn, födelsedatum, vikt
    **Wayne okänd, Theo's är Tessan (resten okänd) och Mason's är Kirah (resten okänt).

• **syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
    **Mycket stress med flytt och har ett krav att råttorna måste säljas eller avlivas då dem inte får följa med till lägenheten.

• **omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
    **Har inte haft några som helst problem med råttorna. Supersnälla och goa. Ingen som har visat tecken på agrisivitet el. liknande.

• **pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
    **Ej reg, bortskänkes!

• **ort där råttan/råttorna finns
    **Västerås

• **telnr, epost och alternativa kontaktsätt
    **Pm el Amanda.wallkulle@hotmail.se

• Om annonsen ska vara låst eller ej

Ej låst

Itchy
0

är eventuellt intresserad av Mason, finns det ngn bild på honom ??

You can't spell Bitchy without Itchy

AmandaChristina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Wayne

AmandaChristina
0

Mason

AmandaChristina
0

En till på Mason

AmandaChristina
0

Theodore

[1UpShroomish]
0

Åååh Mason <3

Skulle så gärna ta allihopa :D

AmandaChristina
0

Mason har faktiskt redan blivit "tingad" Skrattande
Du skulle gärna få ta hela bunten, vill absolut inte behöva avliva dem Rynkar på näsan

[1UpShroomish]
0

Okie vad synd, blev verkligen kär i honom :/

jag hade givetvis tagit hela bunten :)

wintermynta
2

Vad synd att dom inte fick flytta tillsammans. Men skönt att Mason i alla fall fått hem.

[1UpShroomish]
0

Ja, det var väldigt synd tycker jag :/

zickan
2

Trist att du ska sälja dom :-(. Mason är bror till min Jenna(Vampire diares kullen). Har kommit massa dominans på en del av syskonen och kull efter syskon. Bara lite heads up om någon tänker avla på honom,

Om det blir problem med att ha dom kvar så ska de ju inte avlivas iaf. Bara skicka över pm till mig så tar jag in dom i råtthjälpens jourhem om det strular.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Glimmersråttor]
5

Man bör inte sära på en fungerande flock vid flytt till nytt hem.

Risken är ganska stor att samtliga 3 råttor påverkas negativt av att flocken splittras. Risken ökar att de blir dominanta/aggressiva.

Ska man tänka på råttornas bästa bör de 3 killarna få flytta till samma hem. Då är chansen störst att de klarar av en flytt till ett nytt hem.

[1UpShroomish]
1

#12 Det håller jag faktiskt med om :/

Om ett gäng råttor har levt tillsammans ett tag och trivs ihop så är det jue riktigt synd att sära på dom.

Hundeva
2

Dom kan allihop  få flytta till mig. Bor i västerås så det är inte några problem med transport.

Eva

[Parlplattan]
0

jag är intresserad ! bor i stockholm :)

AmandaChristina
0

Okej nu blev de mycket. Itchy har redan sagt att hon kan ta Mason och vi har pratat ihop oss. Har faktiskt inte hunnit tänka så mycket på att jag särar på dem också sånt då de är lite akut just nu.

#14 Du kan inte ta bara Theo och Wayne då? De skulle vara supert!
Men tyvärr har jag bara en springa ute bur till dom då den andra gick sönder :/

Hundeva
0

Kan ta de båda två och har redan bur så det är redan ordnat.

PM mig om hur du vill ha det så får du mina uppgifter.

Eva

zickan
6

#16 skulle rekommendera att skicka dom till samma hem om du kan. Flera syskon till Mason har blivit lite aggro. Flera ur syskons kull har blivit det. En syster klarade inte sin omplacering alls och började bitas.
Så att omplacera alla om du kan tillsammans skulle nog ge en fördel för honom om det nu ligger på risken att han blir dominant eller har svårt att anpassa sig med nya.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lancia
15

Jag är även jag beredd att hålla med här, låt dom flytta tillsammans!

Lyncha mig nu om ni vill, men Mason är tingad för att han är snygg, och det fattar alla. Snygg = tänkt till avel, annars skulle ingen kunnig råttmänniska, som tänker på djurens bästa, sära på dessa tre.

Är det uppenbara problem i den befintliga flocken med någon av individerna, ja då kan man sära på dom och testa ny flock, men annars är det ren idioti.

Är pojkarna goa och snälla så finns ett permanent hem här i Norrköping hos en mycket god vän. Transport går att ordna relativt smidigt. PM om det är intressant.

AmandaChristina
5

Okej nu är jag måttligt förvirrad. Men ja, jag skulle vara superglad om alla skulle komma till samma hem, måste bara se till att prata med Itchy och se om hon kan ta alla eller stå över!

Lancia
0

Hur har det gått?

AmandaChristina
0

De har löst sig nu och pojkarna flyttar i veckan :) Tråden kan låsas! :)

Inlägget är låst för nya kommentarer