Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 600 ggr
brunkee
0

överviktig???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ser denna ut att vara överviktig?

[1UpShroomish]
0

Nej, verkligen inte :S

Virkan
0

Jag tycker själv att hon/han ser lite smal ut, men det kanske är jag som har tjockisråttor bara? Hur mycket väger råttan?

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

brunkee
0

vet inte riktigt vad den väger… lägger ut enbild till :)

Virkan
0

Visst är det en hane? Jag tycker faktiskt han ser undernärd ut… hur gammal är han och det skulle underlätta om man visste vikten.. :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Fridborg
0

Sågspån/kutterspån är dåligt för deras lungor, om ni vill ha friska pigga råttor och absolut vill ha spån rekomenderar jag alspån/flis :)

brunkee
0

5# och du tror att den bor i en liten låda med eller ?(oseriöst)     nej jag använder inte det längre, dessutom va det bara i en liten låda, och avskakat. så inte mkt damm, och ja det är en hane! punger verkar litestor va ?? :P

Fridborg
0

#6 Du behöver inte ta det så hårt, jag trodde inte att han bor ensam i en liten låda :P Men jag har sett sågspån på andra bilder också och det är ett vanligt misstag många gör så jag ville bara informera om bättre spån, eftersom det blir dyrare i längden om de blir sjuka.

[lucke]
0

Här ser du en överviktig råtta (som jämförelse):

brunkee
1

7# var inte seriös :P  8# okej! tack :)

[lucke]
0

#9Glad