Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 457 ggr
råttan1
0

rumsren råtta

hur lång tid tar det ungefär att få sina råttor rumsrena.

Har 2 st som är 7v gamla. Har satt lådor med kattsand där de brukar bajsa, men de sätter sig alltid jämte och bajsar.

hus-musen
0

Du får ju träna dem, när du ser att de är nödiga så lyft upp dem till lådan. Lägg alla pluttar som hamnar bredvid i lådan. Belöna när de går på lådan.

De är sällan rumsrena före 3 månaders ålder.

Qui dormit, non peccat

Virkan
0

Feline blev rumsren när hon var ca 7 veckor. Snacka om smart bebis! :O

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

råttan1
0

Hur lyckades du med det Virkan?

Övar du dem även i buren? är ju inte så lätt att hinna då man ska öppna buren och allt eller gör du det bara när de är ute?

Virkan
0

#3 Det var väldigt enkelt faktiskt. Jag bara satte in en låda med kattsand i ett hörn och satte alla pluttar där som låg på bottnen. Sen satte jag henne där i mellan åt, även fast hon nödvändigtvis inte skulle kissa osv. Feline lärde sig jättesnabbt! Behövde knappt träna henne alls! Nu går hon bara på låda (fast såklart händer det ju att det kommer något utanför emellanåt), och när man har hållt i henne ett tag och sen släpper ner henne i buren så springer hon till lådan och gör sina behov x) När de är lösa på golvet springer Feline tillbaka till buren när hon ska på lådan, jag är så stolt!! :D

(det är mest feline som är rumsren tyvärr…)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.