Anti-bit
Det finns ju anti-bit till hästar som man sprayar på täcken och annat som man vill att de ska låta bli. Sprayen lämnar en obehagligt smak i munnen (har fått det i munnen själv, och det är USHHH)
Är det någon som provat detta på råttor som tycker om att bita på sladdar osv? Vet dock inte om det är nå farliga ingredienser. Hästar är ju lite större än råttor också så de tål väl det säkert bättre om det skulle vara så… Finns en flaska i stallet som jag kan kolla ingredienserna till.
Har inga råttor själv just nu men har tänkt på det flera gånger när jag sett bilder som folk lägger upp på söndergnagda sladdar.
Som sagt, ska kolla ingredienserna… men det får nog sluta snöa innan jag tar mig ut till stallet 
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
Annars finns det ju Stopp och växt och Bitter Beak också! Jag ska testa att ha på stopp och växt på en sladd här hemma som råttorna vägrar låta bli, hehe.
Undra om det finns någon, icke farligt, illasmakande grej hemma man kan ha på. Typ citron eller något? ;)

tabasco ;)
You can't spell Bitchy without Itchy
#2 Haha, snacka chock de skulle få. Stackarna skulle nog inte bita på den sladden igen iaf ;D