Zooplus DK?
Hej!
Någon här som shoppat på http://www.zooplus.dk/?
Hur ska man om det går betala via internetbank, har Swedbank.
Kanske är bäst att faktist gå till Swedbank och se till att pengarna verkligen hamnar rätt?
Är så rädd för att det blir fel och det blir bortkastade pengar.

Betalar du via direktinbetalning får du betala en extra summa för utlandsbetalning. Det blir alltså dyrare. Dessutom tar det mycket längre tid för de väntar på att betalningen ska komma in på deras konto först innan de tar hand om din order och det kan ta upp till en vecka.
Lättast är att handla med kontorkort eller via PayPal.
Annars står allting hur du ska göra på deras sida, även banköverföring från Sverige.
Ett annat tips är att jämföra priser på zooplus.dk och zooplus.com. Beroende på hur svenska kronan står i kurs så kan det vara billigare att beställa hela vägen från Usa än vad det är att beställa från Danmark.
Beställde förra veckan och det var 150kr billigare för mig att beställa via usa istället. Och då betalade jag ändå för frakten också. Så det lönar sig att jämföra lite.
Handla med kort så slipper du krångel :) (Jag har handlat från flera olika zooplusaffärer och aldrig haft problem, jättesmidig betalning, leverans och ypperlig kundtjänst)
Som UlrikaD säger, så kan det löna sig att jämföra de olika zooplus-priserna, dels beroende på hur kronan står sig men också hur stor välkomstrabatt de har (i vissa länder är det 10% i andra 5%)

Nej det är jättelätt och inte krångligt alls. Men betala med swedbanks e-kort istället så går det mycket snabbare och enklare!
Qui dormit, non peccat
Den buren jag vill ha finns bara på Danmarks zooplus och det är 50% rea på den just nu, så ja jag har kollat runt och jämnfört.
Jag väntar just nu svar från dom, och dom har hittills varit väldigt hjälpsamma :)
Betalade via Paypal istället och det gick jätte bra och snabbt, den ska redan ha skickats iväg. Det gick på totalt 885:- och nu hoppas jag bara inte någonting går fel eller sönder under transporten.
Det ska nog inte vara några problem med transporten från Zooplus DK. Jag köpte min Furet Tower där ifrån och den kom hem i jättebra skick. Supernöjd!
Okie vad bra, tänkte på eftersom den skickas ifrån Tyskland och sist jag köpte en bur därifrån och det var galler som hade lossnat och det i plast var i tusen bitar :/
#4 har precis.beställt därifrån med. Vad var det för bur? Såg också en med 50% rabatt men med galleravstånd på 2.5cm så avstod jag den och beställde en furret tower istället
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
Jag tog den som det var 50% rabatt på, mina små flickor har alla stora huvuden så jag skulle vilja sen dom försöka smita igenom :D
Jag har stora råtthanar men jag skulle inte våga testa för dom kunde ta sig ur sjuk buren med mindre galleravstånd. Hehe men håller tummarna för dig
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
Mina tjejer brukar få springa runt lösa i lägenheten, tur att sladdar inte intresserar dom däremot så tyckte Ginger att soffan smakade ganska gott häromdagen XD