Klätterställning
Nu går det ju faktiskt bättre än jag trodde att ha katt och råttor, men jag har suttit och funderat på roliga och praktiska lösningar för råttorna så de kan springa fritt när jag inte är hemma eller har speciellt bra uppsikt över vad de gör.
Det jag har kommit fram till (men jag vet att det kommer bli ett h*vete att städa) är att hänga plaströr i taket i olika gångar, eller möjligt rep, ja det man nu kan komma på. Dessvärre kanske risken också är att det kommer börja regna kiss och bajs för killarna i alla fall har aldrig riktigt toatränats :/
Någon som kan tipsa om fler material?
(Kommer få hem en FT så jag tänkte att utgå från toppen av den)
Är det för att råttorna ska ha kul eller för att katten inte ska ta dem? Risken finns ju att råttorna klättrar ner på golvet ändå menar jag :)
Man kan väl hänga upp/sätta fast filtar också som stora hängmattor i taket, så blir det lite mjukt att gå på också ^^
Både och :P De ska ju inte kunna ta sig ner på golvet.
Men de är duktiga på att hålla sig undan katten i alla fall, så jag tror inte dom gör det.
De gånger de haft närkontakt med katten har deras nosar mötts så har katten sprungit iväg av skräck xD
Men hon är ju en katt och går inte att lita på och jag vill inte att råttorna ska känna sig fågna i sitt eget hem, de va här först.
#2 Jaha, jag tänkte nog inte riktigt. Jag ser bara framför mig hur en av mina tjejer skulle göra ett kamikaze-hopp ner på golvet ändå, men det är ju hon det xD
Haha, stackars kisse då ^^
Det skulle säkert vara skitkul för råttorna att ha en egen rörvärld uppe i taket, men som du säger så kommer nog inte städningen vara superkul om de inte är toatränade :)
Annars kan du väll ha råttorna instängda i ditt sovrum, medan katten kan vara i resten av rummen? :)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
#4 Inte så lätt när man bor i etta med öppna planlösningar :P
#5 Jaha, men då kan du väll bygga en stor springhage av sånt där fyrkantigtnät på golvet som sitter ihop med buren. :)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
#6 Tänkt på det, men rent platsmässigt och praktiskt är det ju bäst att ha allt i taket, på golvet ser de ju katten och kanske blir rädd, tror i deras perspektiv att de känner sig tryggare i taket också. Har gardinstångklättrare här hemma ;)
Jo, det är ju förstås. Jag tror mina skulle klättra/hoppa ner med en gång, men alla råttor är ju olika :)