Omplacering 2 hanar
födelsedatum: 27 maj 2011 (Hugo) & 7 juni 2011 (Ricky)
färg, teckning o hårlag:
Hugo - Siames, dumbo, släthår
Ricky - Silver Black Eu. Berkshire, dumbo, släthår
kön: Hanar (2 st)
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet ej
faderns namn, födelsedatum, vikt:
Pelle (Hugo) 800g-någonting
Nils "Karlsson Pyssling" (Ricky)
moderns namn, födelsedatum, vikt:
Linn (Hugo)
Mellis (Ricky)
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning:
Anledningen till att jag har valt att omplacera mina älsklingar är att jag på senare tid har börjat må skit, rent ut sagt. Jag tänker inte gå in på det hela i detalj.
Det smärtar verkligen att behöva lämna ifrån mig sötnosarna med tanke på att de i vissa stunder är det enda som piggar upp mig- men jag vet att det är det enda rätta..:
Jag vill inte att de ska behöva lida bara för att jag vissa dagar knappt orkar ta hand om mig själv.
Nu det senaste så har de inte fått komma ut så länge och ofta som de borde, inte fått den uppmärksamhet de förtjänar, och det är inte rättvist mot någon av oss. När man börjar märka förändringar i deras beteende, då har det gått för långt.
Jag behöver helt enkelt arbeta med mig själv och önskar att de får komma till en familj som kan ge dem den kärlek och tid de förtjänar :)
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:
Hugo är lugn och mysig. Han känner sig som tryggast innanför mina kläder och älskar att klättra upp på höga höjder, trots sin dåliga syn >_>. När det busas så är han väldigt bestämd och inte speciellt skuttig, i kontrast till Ricky.
Han är något grisig måste jag säga och ett RIKTIGT matvrak.
Ricky är en riktig liten busunge. Han skuttar runt som en känguru mest hela tiden om man jagar honom med händerna. Jag upplever att Hugo inte riktigt lever upp till hans förväntningar när det gäller lek, så jag skulle rekommendera en större flock eller tid för extra människobus.
Han är otroligt smart och lyssnar på inkallning om han vet att det finns något gott i närheten.
Jag skulle tro att han är en typisk "beta"-råtta, men det är svårt att säga eftersom att min råttflock inte är större än 2.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb:
Priset är inte det viktiga. Att diskuteras.
Ej registrerade i SRS (vad jag minns).
ort där råttan/råttorna finns:
Göteborg
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus):
Om annonsen ska vara låst eller ej
Ej låst.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Svårfotade Ricky får en video istället:
Har mailat dig :)
Åh vilka sötingar c:
Hoppas du får ett bra hem åt dem :)
//Ebba
"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"
putt