Färg och täckning?
Jag har försökt kolla på RSS men blir inte klok på alla alternativ av färger och täckningar! Tänkte att någon här kanske vet vad mina pojkar har? :) Dom är vita, med beiga fläckar på sig. Den enas (Skruttis) fläckar är nästan lika bleka som resten av pälsen, medan den andras (Cheddar)s fläckar är väldigt mörka i jämförelse. Hm, och så har dom ju röda ögon…:)
Har laddat upp två bilder med. Den ena är från uppfödaren, och den andra är i deras nuvarande bur med djungeltema :)
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
Cheddar som syns bäst. Skruttis ser som sagt nästan bara vit ut.
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
Visste inte uppfödaren det..?
Jag är verkligen inge bra på dom ljusa/beiga färgerna, så jag tänker inte ens gissa. Eller jo, jag skulle gissa på att Skruttis är Champagne. Vad gäller teckning så är Cheddar en hooded missmarked. Behövs helt klart bättre bilder för att man ska kunna säga Skruttis teckning, men tycker mig ana att hon är striped roan.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jätte svårt att se!
Den ljusa är troligtvis champagne, kanske striped eller husky med tanke på bläsen. Det beror på hur mycket färgen går ner på sidorna av kroppen.
Den mörkare är troligtvis en fawn hooded.
Försök att ta några bilder där man kan se dem ovan ifrån!
Ungarna är Beige, amber(ev fawn), agouti i husky roan, hooded
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Okej, jag ska försöka! :) Dom älskar att springa runt på upptäcksfärd nu^^ men ska försöka fota dom när de är lite lugnare :P
- Christopher Hitchens
― Christopher Hitchens
Bilden i inlägg #1 är jätte kass. Går inte att säga hundra vad de är.
Lyckades få en liiite tydligare på dom när dom sov! :)
- Christopher Hitchens
― Christopher Hitchens
Ännu en bild från när dom var bebisar. Det är uppfödaren som har tagit bilden :)
- Christopher Hitchens
― Christopher Hitchens

Den ljusare av dem har teckningen striped roan, skulle kunna tänka mig att färgen är amber eller kanske beige.
Den mörkare av dem har teckningen hooded, färgen vette tusan. Fawn kanske. Svårt att säga på den bilden.
Qui dormit, non peccat
Uppfödare med kutterspån, pellets och som inte har koll på färger och teckningar…? o.O Ouch.
#7 håller med husmusen på det där. Ser ut dom beige och fawn/amber. Hänger lite på vad den mörkare har för ögonfärg?
#10 Är som det brukar vara med nya :-/. Inge tanke på att läsa på innan.
Okej tack så mycket! :)
Angående spånet och pellets så tyckte jag med det var konstigt, men var redan förälskad i råttorna så ville ta med dom hem och ge dom ett bättre hem.
Hemma hos mig har dom toalätt som underlag i buren, och bra varierad mat. Läste på i flera månader innan jag skaffade pojkarna just för att inte utsätta dom för fara av misstag som t.ex. giftig mat osv. Det här med färger på råttorna har jag dock svårt för, men jag ska väl lära mig det med :)
- Christopher Hitchens
― Christopher Hitchens

Om du kikar i vår variant-tråd, vilka färger tycker du är mest lika? http://rattor.ifokus.se/discussions/4d7152ceb9cb46222706415b-varianter-fototradar
Qui dormit, non peccat