Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 915 ggr
Taci
0

Jord?

Mina råttor tycker väldigt mkt om att gräva i jord, blomjord då .. :P Min fråga e, kan man ha det typ i en bytta i en buren eller så så dom kan gräva fritt eller kan det finnas ohyra eller annat som inte e bra för råttorna i det ? Förutom att dom blir lite smutsiga;P Dom är som galna i att gräva i jord.. :S

Lollo86
0

det var väldigt smart faktiskt :D själv har jag ingen aning om om det kan hinnas ohyra och sånt i det. men om det nu är lugnt med det så ska jag nog också skaffa det och ha i buren :D

Taci
0

Jo, jag med, dom tycker det e det allra roligaste å gräva i , dom gräver som tokar.. Så kanske jag kan få ha mina blommor ifred sen isf ;P Har försökt lära dom att inte gräva i krukorna nu i ett år snart så jag ser det som ett hopplöst fall ändå nu :P

Absinthe
0

Grävande råttor.. visst kan man ha blomjord, men se till att det är utan massa kemikalier i som är "bra" för växter i jorden.. =)
Tänkte jag ska göra ett projekt med att bygga burar snart och då tänkte jag att jag skulle fixa en "blomsterlåda" till råttorna i buren.. De får ju ett nytt rum nu i källaren också, då tänkte jag att nya burar skulle vara kul för dem också.. =)
Låta dem gräva utan att bli fyade.. =)

Taci
0

Oj, då kommer du ha ena väldigt lyckliga råttor sen då ;) Nytt rum å nya burar :)

Ok, men va bra, ska kika lite efter nån bra jord i veckan då :)

[lolo8453]
0

Hade en stor låda med jord på golvet när jag rastade dem i köket för ett tag sen. Hörde nånstans att dem skulle tycka att det va kul (men måste vara utan gödningsmedel tror jag). Men mina små pojkar uppskattade det inte alls. Dem vågade inte ens gå och lukta på det..

Stephanie
0

Problemet med att odla något i jorden är att det möglar väldigt snabbt. Fundersam Hur det är med bara jord vet jag inte.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal