Burfråga!
Ska köpa en bur till min och killens 2 framtida råttor och har hittat en billig och begagnad nu! Verkar helt okej.
Frågan är bara, det är väl inte för litet med 60 höjd, 60 bredd och 40 djup till 2 hanar? Planen är att starta med denna och i framtiden satsa på en större.
En annan fråga; Funkar det att ha en uppsättning utklippta fleecefiltar att ha som bottenmaterial? Tänke ha en tidning under som suger upp överflödet, sedan dubbelt vikt fleece som jag byter/tvättar efter ett par dagar. :) Går det bra? (+ toahörna också såklart)
Här är en bild på buren!
(Bild lånad från blocket, här är originallänken till annonsen.)
Vi köpte en sådan bur till våra två råttor men ångrade oss nästan direkt då den kändes väldigt trång.
Bytte ganska omgående upp oss till en som är 100*100*50 som är mycket bättre i storlek, lättare och roligare att inreda också, så mitt tips är att satsa på en större från början om ni har möjlighet. Här ska det bli en ordentlig voljär framöver! :)
Lycka till!

Visst funkar 60*40 i bottenyta till två hanar, men det är inte jättestort och kan bli trångt att inreda.
Har själv haft något liknande som resebur och tillfällig bur så det är inga problem.
Qui dormit, non peccat

Men en viktigare sak, hur stort är galleravståndet på buren? Finns ju risk att bebbs smiter om det är för stort.
Qui dormit, non peccat