pipig kille
Hej alla. Har lite problem som jag vill ha lite råd om och bolla lite m er.
Dominik har jag haft sedan han var 5 veckor och när han var yngre var han har go som helst. Han är född 7 juni 2011. Jovisst han var lite rädd för Robin (en äldre hane jag skaffade senare) men inget mer med det. Efter ett tag gick dom jätte bra ihop. Kommer inte ihåg när problemen startade men det var några månader sedan. Robin kan stå helt lugnt nära honom och han börjar skrika för livet. Robin är en väldigt lugn 2 åring som inte gör någonting, bara står där. Men på Dominik låter det som att han är något jätte farligt. Jag har kunnat hantera killen hur jag vill nästan innan men det går inte nu. Jovisst ibland går det men oftast skriker han och spänner sig. Även med Morag (som han har bott med nästan hela sitt liv) kan han skrika med även lillkillen här hemma som är född i november.
Vad tror ni är bäst för min kille? Vet verkligen inte vad jag ska göra.
Syns ju klart och tydligt på honom att inte mår bra och vill ju bara hans bästa.
Tack så mkt på förhand. Ursäkta om det är lite virrigt, råttorna springer på tangentbordet och jag mår inte direkt på topp (:
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
putt(:
Maybe it's not too late
Sitter och blädrar över lite äldre trådar och hittade denna! kan vara värd att putta upp! Intressant att få ett svar att läsa! =)
Hoppas att det har ordnat sig!
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
Kan det inte va så att han är i spökåldern?
Bara en chansning :) finns nog någon mer kunnigare som kan svara på det
// Stephanie och hårbollarna 

Du har ju en tonårsmupp, det du beskriver är så typiskt det beteendet.
Pip, skrik, försök att klättra i rang, helt plötslig svårare att hantera, kan spotta och fräsa och resa ragg och vara allmänt dumma i huvudet ärligt talat.
Brukar gå över när de är runt året, annars kan det hjälpa med kastrering.
En del går inte över alls och då är det snällast att avliva dem, de mår inte bra då.
Qui dormit, non peccat

Skulle kunna vara så att han är skadad någonstans oxå, tex ramlat och skadat ryggen. Kan även det leda till förändringar i temperament och pip.
Min ena hane lyckades med något sådant, slog sig rätt bra fast det inte syntes något utanpå. Jäkla liv på honom stackaren, ingen annan råtta fick komma i närheten för han pep. Förstod väl inte varför det gjorde ont antar jag.
Men han läkte bra, efter en vecka var det lugnt igen och han fick flytta in med sina kompisar.
Qui dormit, non peccat
jo gissade lite på tonåren men som den hönsmamma jag är blir jag så nojig. Men tack för alla svar :) får vänta å se
Maybe it's not too late