Hur gör jag? :)
Hejsan svejsan! 
Jag har en råtta på cirka 5 månader som heter Bamse.
Han har börjat bli aggressiv och bitas. Så fort man rör lite av hans bakdel så början han baka undan och attackera en arm. Så gör han några konstiga nys ljud sammtidigt.. Läste lite att en ensam råtta är en en ledsen råtta. Så jag har nu beslutat mig för att skaffa en till liten goding.
Bamse var inte alls såhär förut.. Det är nu när jag inte har honom ute 5 timmar om dagen längre utan runt 2 - 4 istället.
Så jag undrar om jag bara kan köpa en till sådär eller om det kommer bli bråk. Bamse är inte alltid aggressiv, han är mysig och sånt också.
Så jag undrar om jag kunde köpa en råtta till utan att behöva köpa en till bur.. Och kan två han råttor verkligen leva tillsammans? Och läste att det kan bli bråk om råttan har levt ensam länge. Jag fick han när han var två månader så är tre månader verkligen sålänge?
Nå, hur gör jag gör att på bästa sätt skaffa en till råttis?
Jag har köpt Bamse från en ''djuraffär'' Men min mor är bekant med dom som äger det och vet att dom födder upp hemma och sånt.
Tacksam för svar.
Kram 
Antingen är han en tjurig tonåring, eller så kan ha ont någonstans, och biter därför ifrån när någon tar på honom där det gör ont?
Angående ifall du ska köpa en råtta till så känns det enligt som smartast att du köper två bäbisar till honom. Ifall de av någon anledning inte skulle gå ihop slipper bebisen vara ensam. Alltså behöver du en till bur.
Här står det bra om introdicering:http://rattor.ifokus.se/articles/4d71651db9cb4622330736a2-introducering-av-tamrattor
Men om Bamse t.ex har ont och är därgör aggressiv borde han få vård innan du skaffar nya bäbisar :)
"Och kan två han råttor verkligen leva tillsammans?"
Inte bara kan, de skall och bör! :)