Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 734 ggr
kitzony
0

Springa fritt

Okej, jag bor i en 2a och mina små pälsklingar bor i vardagsrummet (där jag är mest). Jag vill kunna låta dem springa fritt så mycket som möjligt men låter jag dem härja i vardagsrummet utan att jag kollar till dem hela tiden så är jag orolig över att dem ska börja gnaga på sladdar m.m, (INTE så kul om den nya TVn's strömkabel skulle bli söndergnagad).

Jag kan inte låta dem springa i sovrummet för det är så liten yta, den mesta "ytan" är under sängen och det skulle vara ett hel***te att få fram dem om dem skulle vägra. Samt kök och toalett så är det en massa skrymseln och vrår som jag är rädd att dem ska krypa in i.

Frågan till er är, har ni några erfarenheter av att era råttor gnager av många av era sladdar när dem är ute på uttäcktsfärd i erat hem? Är det tjockare sladdar eller smala? Sen olika sätt att få dem att inte bita, jag har läst om något kabel skydd på ikea, men har inte möjligheten att ta mig dit, någon som vet något liknande någon annan stans för samma pris?

deeremf
0

min ena brukade gnaga på sladdar fram till jag köpte stop & väx, nu gnager dom på en kartong som står i rummet istället.

Hon gnagde bara på smala sladdar, vilket jag lärde mig då min router plötsligt slutade, men men, det finns sätt att få dom att sluta.

http://rattor.ifokus.se/discussions/4f3ef11388f472015a0061ca-sladdgnagare

Alla råttor är olika så gäller att hitta bästa metoden för rätt råtta.

[Alenzi]
0

Jag låter aldrig mina springa lösa utan övervakning, inte sedan jag fick hem Lily i alla fall. Hon har ätit hörlurar, försett skinnsoffan med otalia hål, kapat sladdar.. Med mera :P Dock fungerar badrummet bra, hon fördärvar visserligen våra halkskydd men det kan jag i ärlighetens namn leva med.

kitzony
0

#1 Stop och väx borde kanske funka, vet ju själv hur äcklig den är! Har du smetat in alla sladdarna med stop och väx då eller? Hur många gånger smörjer du sladdarna? :o Men ska kolla länken. ^^

deeremf
0

gorde som det stod om i länken (om det nu var den här) blandar ut med vatten och tar en svamp.

novaasv
0

tasstass :3

/Mvh Nova

Kaninerna och råttorna.

htto://novaasv.blogg.se

http://hoppkanin.blogg.se

DieselB
0

min router sluta oxå funka mystiskt för nån dag sen.. se där strömkabeln va i två bitar..hmm

deeremf
0

haha eller hur, klart jag lagade ledningen själv, sen tog jag med den till min storebror som är ett tekniskt under, han bytte ut lite delar i laddaren och viola nu funkar den helt perfekt, sparade man den 50 lappen