Mandlar är nog det godaste mina vet som godis! De gör pretty much allt för en bit mandel! En gång testade vi hasselnöt istället för mandlarna var slut men det blev totaltdissat ^^
å ska prova mandel. just nu har jag några jordnötter det är mumma , (oskalade)
just nu e den ena rosslig så försöker bota ;)
Här hemma är leverpastej det bästa som finns. För leverpastej kan man pussa, stå och snurra runt. :)
#2 Om det inte funkar med rooibos te med vitlök och honung är det antibiotika som gäller mot rossel. :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
#2 Då antar jag att jordnötterna inte är rostade? Har för mig att det var dåligt… Ska kolla om jag kan hitta källa, vänta lite…
Här, hittade det. Det var visst här på sidan :p http://rattor.ifokus.se/articles/4d7133b1b9cb46223304b353-vad-du-inte-ska-mata-dina-rattor-med
ena älskar knäckebröd
andra gör allt för lite kött
inte direkt det roligaste godiset men det funkar
Marsvinsdrops. Köpte hem det för skojs skull någon gång, och OJ vad det blir aktvitet i buren när de hör prasslet från just den påsen :P Annars är all form av broccoli (?) en höjdare.
jag ska testa med honung i teet
Mina älskar popcorn xD självklart ger jag inte det så ofta , så det har jag koll på :) Men det började med att Astor dök ner i skålen , helt oväntat , sen dess är hon och hennes kompisar fast ! :)
Korv .____. dom blir som hungriga hyenor!
Banan är det godaste mina råttor vet! De alla älskar pumpakärnor, hampafrö& pinjenötter. En bit osaltad riskaka går också alltid ner. Alla utom en är galna i ärtor& räkor. Två av dem är också väldigt förtjusta i okokta fullkornsdinkelpasta.
Bröderna Vladimir& Nikolai snaskar på varsin pennepasta:
nej va söta:D nomnom
Skinka! Mina pälsklingar blir helt till sig när man viftar med en skinkbit inne i buren. ^^,
ska klicka in dom och lära dom sina namn, sen blir det något annat kul :D beroende på deras personlighet
Chips och choklad xD Allt som är onyttigt x) (Självklart får de inte det i stora mängder! De kan få salta chips på sommaren, men annars så gör jag egna, utan salt så det är som rostad potatis. Choklad i liten mängd är bra för honor)
Men ja annars är det kött som gäller ^^ Gärna korv :3 Det kan man få en puss för ^^
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Dom små blir alltid lika glada när dom får majs!
#14 Råttor ska inte ha salt så saltachips är inte att rekomendera.. :)
// Lise
:) inget salt;)
pastaaa O.o
// Stephanie och hårbollarna 
16# De jag gör själva är inte salta, och det är endast på sommaren som de får "riktiga" potatischips. Men jag brukar ha lagt de i vatten först för att få bort det mesta av saltet. och det är inte direkt i stora mängder. Istället för saltsten som vissa har på sommaren :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Får mina smaka på chips eller ostkrokar så slickar jag bort saltet ^^
// Stephanie och hårbollarna 
#19 Saltsten? Vem har saltsten till sina råttor här skulle jag vilja veta? Dom ska inte ha salt ju..
// Lise
tja fett och salt är vattenbindande, därför ska man ju äta en del salt och komplitera med massor vatten när det är varmt, vet dock inte om det funkar så för råttor
#22 Man kan ha det på sommaren när de dricker mycket, då kan de behöva extra salt.
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#25 Har jag aldrigt hört. Bara att salt är skadligt för njurarna. 
// Lise
Nu är jag lite fräck och kopierar vad zickan skrivit i ''vad du inte ska mata dina råttor med'' om saltsten
''Saltsten kan behövas vid få tillfällen. Kan hjälpa under varm sommar för att lagra vattnet i kroppen. Men det salt fås oftast naturligt genom maten. Men även människor kan ibland få ett enormt saltsug/behov av mer salt. Dricker ens råtta väldigt mycket vatten, Så kan man erbjuda mer salt under kort period. ''
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#27 Aha men dåså 
// Lise