Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1251 ggr
lisapahlen
0

PANIIIK!!

Min lilla tjej är kanske dräktig jag har ingen aning! hon äter oh dricker som hon skall men sover extremt mycket! hade henne ute en halvtimma nu på kvällskvisten, hon somnade på armstödet! laddar hon kanske upp för förlossning? Tacksam för svar!!!

[134643]
0

Har hon bäbismage? Vart kommer hon från? Har du precis fått henne? Hon är inte trött från transporten? ( Om hon nu är nyinflyttad )

lisapahlen
0

jag vet inte detta! mobilen krånglar så kan inte lägga upp bild men gör de så fort datorn är ledig! hon kommer från privat person och haft henne 2 och en halv vecka idag. så hon är inte nyinflyttad utan hon har gjort sig väldigt hemastadd

[134643]
0

Ja, det är ju möjligt att hon blev dräktig ca en halv vecka innan hon flyttade till dig. Men man kan inte säga säkert förren man sett magen :)

Hon kan ju lika gärna vara sjuk. Hon rosslar inte eller så?

lisapahlen
0

lägger ut bild så fort som möjligt! :-) näj varken nyser eller rosslar :-(

[134643]
2

Då håller vi tummarna för att hon bara är trött! :)

lisapahlen
0

lägger ut bild i morgon när hon är lite piggare :-) ska även väga henne då! :-)

Otaku
0

Hoppas att det löser sig!

Mvh Vinetta

lisapahlen
0

hoppas jag oxå :-(

lisapahlen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

försökte ta bild på hennes mage idag men hon vägrade vara still, hoppas någon ser något iallafall. ska ta ett bättre kort så fort sambon kommer hem och kan hålla henne.

lisapahlen
0

en när hon sitter

lisapahlen
0

som sagt jätte ledsen för de dåliga bilderna. men hon hade verkligen inget tålamod idag.

Itchy
2

varför tror du att hon kan vara dräktig ???

tycker inte att hon har en så tydlig bebismage på bilderna iaf

You can't spell Bitchy without Itchy

Elinisa
1
lisapahlen
0

Hon gick med hane ca en halv vecka innan jag fick henne och den dåvarande ägaren trodde hon blivt parad! Jag vet som sagt inte, men hon har helt plötsligt blivit väldigt rund om magen och tuttarna syns mer än vanligt, hon sover mycket och kissar mycket typ som det trycker på. vad jag har läst här så är det iallafall 50% chans att hon är det. och det är min första kull i sånna fall så det är lite nervöst i och med att hon ör så ung! men som sagt nu får väll tiden avgöra, då hon är beräknad till 3 - 4 mars! ska kolla länken igen! tack :)

lisapahlen
0

Idag har hon sovit hela dagen nästintill och är nu ute med sin syster Rut! lite piggare, men fortfarande väldigt mammig! lämmnar mig helst inte så ett under att jag får sitta vid datorn :) Här ligger dom och sover i mina mjukissbyxor :)

[134643]
0

Har du läst det här? : http://rattor.ifokus.se/articles/4dbec77cd4ebea200b002022-att-avla-pa-sin-ratta

Du kan ju hoppa ner till dräktighet ^^

lisapahlen
0

Yes! till och med skrivit ut sidorna ;-) ! Idag är hon pigg och äter ordentligt, börjar tro att hon bara vart skendräktig. eftersom hon gick med hane och kanske aldrig "tog sig" :-)

[134643]
0

#17 Haha, toppen! :) 

Vi håller tummar och tassar här hemma för att hon inte är dräktig :)

lisapahlen
0

Idag har hon vart ute och sprungit i soffan. märkte även att hon fortfarande "kissar ner sig" och nu syns fler tuttar. Taack för tummar och tassar ;-)

Smullis
0

Hoppas ! :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

lisapahlen
1

haha ja jag börjar oxå bli väldigt sugen på att det blir nått ;-)

Virkan
0

Hur stor är magen nu? :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

lisapahlen
0

den har inte växt mycket alld :-/ men alla tuttar väldigt synliga så jag tror hon är skendräktig, hon är ju beräknad till denna helgen så vi får se :-)

lisapahlen
2

Inga bebisar här! magen har gått tillbaka till det normala, så antagligen var hon skendräktig :-) Känns väldigt skönt eftersom hon själv bara är bebis :-) Tack så jätte mycket för all hjälp!

Exoticas
1

#24 Skönt att höra!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

[134643]
0

#24 Superskönt att höra! :)

Smullis
0

#24 ja, vad skönt att höra :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

lisapahlen
0

Detta känns faktiskt riktigt bra! så hon spenderar första natten på åtta dagar med sin lilla, syster Rut! :-)