Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 526 ggr
Swadika
0

Omplacering 2 honor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har världens finaste  honor, Thea och Dione, som jag tog över för några veckor sedan.. De är jätte nyfikna och så men de behöver tränas då jag inte tror att de blivit väl omhändertagna. De bits lite och så, men jag har kunnat träna bort det så att det går att klappa dem utan problem men kan inte ta upp dem. Iallafall så känner jag att jag inte riktigt har den tiden de behöver för att tränas eftersom jag pluggar och så.

Födelsedatum: Januari 2011

Färg, teckning o hårlag: Jag vet faktiskt inte, jag är inte så bra på detKön: Honor
Kullstorlek, faderns & moderns information är okända

Anledning till omplacering:
Jag har tyvärr inte tiden de behöver för att vänjas med människor. Det är endast därför.

Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:
Som jag vet så har de bara bott med varandra. De är väldigt söta mot varandra och sover oftast tillsammans. De sska vara systrar, men jag vet inte exakt. Inga större bråk, väldigt lugna. De är otroligt nyfikna och klättrar gärna upp på armen, men jag har inte kunnat lyfta de än.
Thea är lite räddare av sig och bits till om man stoppar fingrarna genom gallret. Dione är väldigt nyfiken och klättrar gärna upp på armen.

Pris och om råttorna är reg: Hemmet är viktigare än priset. Råttorna skänks bort, men vill ni ha med bur kostar den 300:- (Det är vad den förra ägaren vill ha för den)
Ort där råttan/råttorna finns: Norrköping

Kontaktsätt: PM här eller i_love_kasper@hotmail.com
Ej låst.

(det är en gammal bild, men jag har ingen nyare, vill inte stressa dem med blixten osv)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Bump, det är viktigt att de får ett hem rätt snart, stackarna :C

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Lancia
0

Detta är inte kommentaren du söker efter i din säljes-tråd, men jag måste ändå skriva detta.

Bitas när man stoppar fingrarna genom gallret är tyvärr inget ovanligt, antagligen har dom blivit matade därigenom tidigare. (Råttor har ju en tendens att hugga som kobror när det gäller mat. Eller när dom tror det är mat ;D)

Är det enbart för du känner att du inte har tiden att träna med dom? Små saker som att ha dom med dig i soffan med dig när du kollar på tv, eller ligger i sängen och läser tex gör stor skillnad, även om man inte aktivt plockar med dom under tiden, bara dom kan känna att dom tryggt kan knalla omkring vid och på dig.

Tjejerna kommer antagligen bli mer stressade och osäkra av att flytta ännu en gång, och eftersom du bara haft dom i några veckor har dom knappt hunnit vänja sig vid dig och sitt nya hem.

Det viktiga är, att om du hittar ett nytt hem, är att dom verkligen får stanna där. Redan osäkra råttor påverkas enormt av flytt. Jag bor också i Norrköping men har ingen möjlighet att ta tjejerna då jag har mer än fullt här hemma med alla jour-råttor, tyvärr. Men jag hjälper dig gärna, bollar idéer osv om du trots allt bestämmer dig för att fortsätta försöka med tjejerna.

Hur som helst så önskar jag er lycka till, hur du än väljer att göra. :)

Virkan
0

jag tycker ena tjejen ser ut som en Agouti Hooded, och båda är släthåriga. Den enfärgade är väll färgen Black (?) men jag vet inte vad enfärjade kallas (för man säger väll inte bara färgen, dvs finns det något namn för en färjade?) lite OT men jag skrev detta eftersom du inte visste vad de var för färg, teckning och hårlag. :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

mikeiko
0

#2 Fast jag har alltid både petat och matat råttorna genom galler, aldrig haft problem med bitisar :) Men det kanske är för att jag gör det så mycket, så att de har koll på vad som är finger och vad som är mat, de har i alla fall aldrig tagit fel ens med lotion och nagellack och annat på som kan vara spännande xD

Lancia
0

#4, Jag matar aldrig mina råttor genom gallret och dom hugger heller aldrig när jag petar genom det. Däremot hugger typ ALLA jag känners råttor när det är nåt vid gallret/finger genom galler, och dessa brukar sticka till dom godsaker genom gallret. Så jag antar starkt att det är därför, men jag kan ju inte säga att det är vetenskapligt bevisat. ;)

mikeiko
0

#5 Mina tjejer kommer fram och nosar om det är fingrar, "hugger" om det är mat. De vet direkt :) My milkshake is better than yours xD Närå, det kanske har med gallermatning att göra i vanliga fall, men att jag då antagligen gör något mer/annorlunda med mina tjejer som gör att de direkt vet skillnaden.

[Alenzi]
0

Jag matar ofta genom galler, och har då aldrig haft problem med bitiga råttor..

#6 Precis så funkar det här hemma också.

Swadika
0

Jag känner att jag inte har den tiden dessa osäkra råttor behöver. Jag kan inte ens lyfta dem, de bits inte längra när jag försöker men är väldigt osäkra och så. Bits genom galler är inget jag egentligen bryr mig om, eftersom det är väldigt vanligt. Men alla jag har haft råttor förr (och de andra jag har) och jag stoppar alltid in mat genom galler har aldrig bitit mig när det är ett finger.

Någonting har hänt med dessa råttor, jag känner det på mig och jag önskar verkligen att jag hade tiden för dem, eftersom de ändå litar tillräckligt mycket på mig.

Men jag är borta 4 dagar i veckan (jag bor i staden jag pluggar så är bara hemma helgerna) och min bror sköter de andra råttorna jag har, men är rädd för dessa och vågar inte klappa dem och så som jag vågar. Men jag gör det bara på helgerna fast de skulle behöva det varje dag.

Jag "räddade" dessa råttor och planen var redan från början att de skulle omplaceras, men jag märkte tidigt hur osäkra de var och försökte verkligen att hjälpa dem. Men jag har som sagt inte tiden just nu.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Ursäkta min svenska xD Såg när jag läste igenom hur dåligt formulerat det var :PBorde läsa igenom innan jag skickar något ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns