Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 686 ggr
Exoticas
0

Hampa + Papperströ?

Nu när jag inomkort är Råttägare så känner jag att jag förmodlingen kan underlätta för mig själv genom att använda samma strö till både råttor och möss. Tänkte att jag skulle mixa Hampa och Papperströ? Vad tror ni om det?

Kommentera gärna era erfarenheter med respektive strö!

Det är alltså dessa två jag hade tänkt mig:

http://www.granngarden.se/product/l-ttstr--hampa-gg-18kg-

http://www.granngarden.se/product/papperstr--stl-pro-10kg--

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

cosmonita
0

Jag tror nog att du kan använda båda utan några problem. Jag har ingen erfarenhet av pappersstöet men hampaströ har jag använt till mina råttor med god erfarenhet.

[Alenzi]
0

Finns många som använder STL till sina råttor och som är nöjda. Själv gillade jag det inte, men det var mest för att jag tyckte det var skräpigt och luktade illa jämfört med tidningspappret och fleecen som jag annars använder (i kombination med toalådor). Råttorna var inte heller så förtjusta, de brukar lounga lite här och var i buren men höll sig till sputnikar och hängmttor när jag hade STL i botten.

zickan
0

stl strö finns i många former. Tror det är stl pro som jag gillar. Den är tjockare papper och lik toa papper. Suger som bäst. Sedan finns det en modell som inte är finare papper i utan bara tjockade. Det luktar as.
Granngården i västerås har det  bra ströet inne just nu. Hampa funkar det med. Men jag tyckte personligen att det var mer strö utanför buren än inne i.
Mixade själv förr. Men nu kör jag bara stl+ kattsand på toa till hanarna och boris dörrmattor från ikea till honorna med kattsand på toaletterna.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Exoticas
0

Stl pro är det ströt jag har kikat på tänkte använda mig av, har för den delen inte sett något annat än det så tack för varningen Zickan, hade kanske tagit fel när jag väl är i butik!

Kanske får ta en tur till granngården ganska snart då eftersom att jag fått upplysningar om att det utgått ur sortimentet hos granngården!!

/Josefin

zickan
0

De tar tyvärr bara hem en stor mängd av ett märke. De har äntligen fått in de bra märket igen. Jag var och handlade för typ 1 vecka sedan och fick hem det märket av de två som är bra. Men en månad innan fick jag det pissiagare som stinker. Har en påse kvar av det. Men min kompis får den. Han gillar den dåliga. Bra till hans kaniner. Inga smådelar som fastnar i deras päls

Exoticas
0

Finns det inte så får jag väl köra på hampaströ, alla verkar så nöjda.. Fast jag har som sagt fått stickor av det många gånger (i händerna vid rengörning).. Så jag får nog försöka komma på ännu ett strö som verkar bra, utifall att det jag vill ha inte finns inne!!

/Josefin

zickan
0

Testa al/asp spån istället. Det är bättre än hampa ströet på den meningen.

Exoticas
0

Det har jag haft tidigare och jag själv fick svårt att andas när jag bytte i burar =/

/Josefin