Dräktig?
Jag börjar misstänka att min stakars lilla flicka från djuraffär (som jag köpte samtidigt som hennes syster, som dog en dag efter köpet - har gjort två trådar angående detta) är dräktig. Hon ökar ganska mycket i vikt, men det kan ju också bero på att hon växer och får bra mat, fast man ser hennes tuttar väldigt tydligt, och jag har läst att dom blir tydligare under dräktigheten..
Jag ska försöka ladda upp en bild, men datorn vill inte vara min vän just nu… :/
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Om hon skulle ha nu i helgen så kan jag nästan säkert säga att hon inte är dräktig. Hon har nog bara blivit lite rundare av att få bättre mat hos dig. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Om hon är det tror jag inte att hon får nu i helgen.. hon har bara ökat ca 3-4 gram per dag, och de ökar väll 10 gram varje dag den sista veckan?
Men brukar tuttarna vara så synliga? Med min andra honor jag har haft, ar jag inte upplevt det som om man kan se tuttarna..
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Jag fick hem henne för 1,5 vecka sen.. Hon har gått upp ca 27 gram.
Sorry, förväxlade din tråd med en annan. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#5 okej. Men håll koll och väg. Om hon blev tjuvparad innan hemkomst så bör nog en liten mage trilla fram snart. Men vi får hoppas att hon bara går upp i vikt pga god mat!
Vi får hoppas det! :/
jag har samma problem, hon har gått upp i vikt och tuttarna syns. Hon sover mycket men äter och dricker som hon ska :-( hon blev tjuvparad när hon var 9 veckor och är beräknad i helgen. antar att tiden får visa, piggnar hon inte till får jag riga vet! hoppad allt går bra med din lilla :-)
Igår kväll vägde hon 161 g, och i morse vägde hon 163 g..
Putt ^^
Virkan hur gammal vart hon? Kom inte hon från affären nyss? :O
#14 Hon är jätteung, ca 7,5 veckor.. -.-
Om hon är dräktig, kan det vara skadligt för henne på något sett, eftersom hon är så liten?
Jo de ska ju vara över 5 månader gamla eller så när de får sin första kull…. Och jag tror jag läste någonstans att dels kan de få problem vid förlossningen, och dels var det traumatiskt för honan för hon får inte vara barn tillräckligt länge.
Sen tycker jag inte att det riktigt ser ut som om hon är dräktig, MEN JAG KAN HA FEL! Så jag håller tummarna för skendräktighet… :D
Jag har läst en del men har inte upplevt detta själv så om det blir fel kan ju ngn rätta mig.
Nu är jag rätt så säker på att hon INTE är dräktig, jag var nog bara lite nojjig.. jag vet inte.. :/
Åh andra sidan tycker jag det är bra att vara nojjig ;) Då är man ju förberedd iaf ;)