Problem med allergi/lukt?
Jag fick en lapp för typ 1½ vecka sedan ifrån fastighetsägaren. Förklarare en hel del till varför jag varit så trött, sovit illa och att jag vädrar konstant.
De har haft problem med luftkonditioneringen i dessa 9 längor sedan renoveringen. Har varit instängt, kvavt och kasst med luft.
De ursäktar givetvis och ska jobba på problemet. Men nu har man fått det på papper framför sig att luften är dålig. Inte tänkt så långt att det kan ha varit därför jag varit så sjukt trött sista tiden.
Köpte denna för bara 650:- http://www.sproutinghealth.se/xj2000.html
Den smälter in bra i rummet och kan lätt förflyttas till andra rum. Har den själv i vardagsrummet på dagarna och sovrummet på nätterna när jag sover.
Sjukt stor skillnad. Luktar lite ozon i början men man vänjer sig fort. Luften här hemma är lättare och jag har inte känt behovet att ha balkong dörren öppen. Bästa av allt är att jag känner inte av något damm problem. Brukade få nys attacker när ja håller på att städa.
Jag har även inte känt av mina möss för fem öre. Kunde inte hålla mig ifrån mus ägandet och skaffade några nya. Men har verkligen känt av att de luktat och behövt byta väldigt ofta i deras burar. Fast jag bara har 2 hanar i en duna så stinker det efter en dag.
Kanske något för er som har en gnällande sambo över att det luktar lite råtta. Eller har själva lite mindre allergi problem vid städning osv.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Tack för tipset!! Jag har en luftrenare hemma (en mycket större än den du visar) men funderar på att köpa en till att ha i ett annat rum. Bra med tips för de (kanske jag?) som är lite småallergiska eller känsliga på något sätt.
De hade flera olika storlekar på den sidan. Tyckte priserna var riktigt humana. Såg att de även blivit rekommenderade av allergi förbundet.
Min passar perfekt. Har inge jätte problem med allergi. Bara problem med instängd luft här hemma och damm.
Shit, låter precis som mig med bisarr trötthet och vädring…kan det vara så lätt som att hemmets luft är kass o.O Wow. Måste verkligen kollas upp.
Um, zickan…hur luktar ozon?
Haha svårt att förklara. Luktar väldigt starkt av renlighet. Som en nysoffa*1000 typ. Haft den i typ 1 vecka och känner inge lukt längre.
Jag har fått mycket gjort sista tiden. Oftast brukar jag påbörja en bur och sedan behöva ta en energi dryck eller något för att orka fortsätta. Hamnade alltid i soffan framför datorn. Men har knappt varit inne på datorn sedan helgen om man jämnför med hur mycket jag brukar sitta där och inte göra något vettigt.

Zickan… du pratar ju med mig… är inte det vettigt??
#5 Schyyyy… Förstör nu inte mitt argument här ;-)