Råttuppfödare?
Hej!
Sitter och letar runt efter råttuppfödare nu, och har svårt att hitta. Just nu har jag 42 hamstrar (några bebisar) som jag måste sälja. Just nu känner jag att jag inte har tid och plats och det har varit extra svårt att få sålt mina guldisar! :/ Men förhoppningsvis hittar dem ett hem så småningom.
Men när jag har tillräckligt med plats hade jag tänkt mig 2 råttor.
Så är det någon som har en råttuppfödning i köping, västerås, arboga, örebro eller i närheten?
Helst en hemsida så jag kan gå in och titta! :)

Tänk på att råttor kräver betydligt mycket mer tid och uppmärksamhet än vad hamstrar gör. Och att sälja av ett gäng djur man redan har bara för att få plats med att köpa in nya, är sällan populärt, så tänk dig för en extra gång innan, så råttorna slipper gå samma öde till mötes pga tidsbrist eller vad det än må bli för anlending.
#1 jag säljer inte mina vuxna djur såklart, vad tror du? Jag skulle ALDIG sälja mina älsklingar! :) Jag har en hamsteruppfödning, jag har just nu 5 kullar. Jag säljer bara ungarna, med stamtavla och dem är handtama! :) Jag har 17 vuxna djur, och alla hamstrar stannar hos mig, förutom bebisarna i kullarna, tror du att jag kan avla utan att sälja ungarna, hamstrar lever ju ensamma, då blir jag ju tvungen att ha, 42 burar, och det har jag varken plats eller råd med, jag tror bara det blev ett missförstond, jag tror att du trodde att jag skulle sälja alla mina hamstrar! Vilket jag verkligen inte ska! :) Det är därför jag vill sälja mina bebisar först och sedan skaffa råttor, så jag har den tiden och platsen jag behöver. och sedan är det inte så stor skilnad på rått och hamster som du tror, hamstrar behöver handskas lika mycket som råttor. Jag har haft råtta förut. men som sagt så tänker jag inte sälja min vuxna djur! :)

Ja jag är ju inte tankeläsare så jag kan inte veta vilka av dina hamstrar du tänkt sälja om du inte skriver det. ;)
Sen kan man ju inte låta bli att undra varför du avlar om det är så himla svårt att sälja, och du inte har tid eller plats att behålla ungarna. Fast den diskussionen hör ju inte hit, så den skippar vi. :P
Zickan finns ju i västerås, sen finns det säkert en del mindre kända råttuppfödare där i trakterna också, men inga jag direkt känner till.
jag har nog letat i snart 6 timmar bara idag för att hitta en hemsida, ingen som vet? 
#3 Ja, såg att jag inte skrev det. Jo, det var så att jag hade köpare till mina ungar i dem 3 första kullarna men dem hoppade av tyvärr! Då blev det så, så nu sitter jag här med lite förmånga hamstrar, just nu har jag plats, och såklart tid, fast lite stresseigt är det ju!
Ja, zickan vet jag om, hon har köpt hamster av mig, lilla Atlas köpte hon. ska in och titta på sidan nu! Tack! :)
#3 ska tacka dig i alla fall att du frågade, om det där med hamstrarna, så ingen trodde samma sak som du! Det skulle inte blivit kul för mig! :/ Det var ju jag som skrivit slarvigt. Jag menade att jag skulle sälja dem i kullarna, men jag ville se hemsidor och uppfödare redan nu så jag hade tiden att bestämma färg jag gillar och se vilken uppfödare jag ev ska köpa ifrån, jag kan ju inte ta hem råttor den närmaste månaden i alla fall!
#6 Tack så mycket, tittar nu! :)
Skoj att du funderar på råttor. Atlas bor ännu kvar hos min kompis här i stan. Hennes son är totalt såld på honom. Atlas är ju så snäll och lätt hanterad :-). Mötte han i förrgår.
Finns inte så många uppfödare häromkring. Finns några mindre som tar kull på zoo råttor. Sedan lägger dom ned. Men kika i sthlm och runt liggande med. Transport brukar inte vara svårt att fixa.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#9 Ja, råttor har alltid funntis i mitt huvud! :)
Ja, Atlas har alltid varit social! :)
Hur många råttor har du nu då Zickan?
#10 jag har 20 just nu + några ungar som väntar på att hämtas och 2 jourråttor.
#11 oj, då. det var många! :D Tittar just nu runt efter en favoritfärg som jag tänkte min blivande rått(or) ska vara. Finns det någon sida för råttfärger med bilder kanske? :)
Nja inte så många. Brukar ha mellan 20-30. Det är sköna med råttor än guldhamster. Man kan ha många tillsammans och ha flera ute samtidigt.
#13 Ja, tänkte (när jag haft råttor ett låååångt tag och lärt mig genitik färger m.m att ta en kull till att börja med. just nu har jag haft 11 hamster kullar, och tycker det är riktigt kul och lärorikt. Vad jag har fått höra/sett är det lite svårare med hamstergenitik, kan det mesta nu! Men man blir aldrig fullärd! :)
Vet du någon sida med färger zickan?
hawhtorn rat… googla på det. kan inte deras nya hemsida
Klistrade tråden här på rif. Allt du behöver veta om rif. Ligger färg länkar också
Tack, ska titta nu! :)
Jag bor i västmanland o föder upp råttor i liten skala . Ceccijohansson@yahoo.se
#18 Kanske intresserad. Just nu får inte råttor komma in i huset tyvärr. Har förmånga hamstrar att ge kärlek och tid till. Men det blir nog råttor här hemma framöver. :)