Brun mage.
Hejsan!
Jag har nu suttit och sökt runt lite på bruna teckningar här. Hittar inte så mycket om bruna magar eller liknande. Antar att det inte finns typisk svart med brun mage. Men jag undrar lite vad denna dam klamapar runt i för pölar egentligen, för det ser ut som hon rostat en del på magen. Hahaa.. :)
För mig ser det dessutom nästan ut som hon har en ebuk teckning, faast gyllenbrun? Detta kan väl kanske inte ens vara möjligt, men, ser ni det också? Gullig mage har hon iallafall!
En svart som bara rostat rejält. Syns även massor på ryggen/bakdelen
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
vilken rolig rostning! x) Det var nytt för mig, att magen rostar
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Får jag vara nyfiken och fråga hur gammal hon är?
#1 Ja, hon har en rostfläck på rumpan och över hela undersidan.
Kanske man med magrostningar kan få fram tan på råttor? Hehe.
#2 Ja, jag har två svarta till, fast med vi magteckning, och inte är dom så gyllenbruna som denna tjej är på magen. :)
#3 Hon är fem och en halv månad. Så inte så gammal. :)

Jodå, nog är det rostfläckar. Råttor är överlag ljusare på magen oxå.
Qui dormit, non peccat
#5 Då jag inte har någon helfärgad råtta (utan vitt) förutom henne har jag aldrig tänkt på att de är ljusare på magen. Är det vanligt hos svarta att de ser ut så här? Har funderat så på hur det kommit sig att hon rostat så mycket på just magen…

Min svarta såg inte alls ut sådär på magen. Hon var mycket mörkare. Lite ljusare var hon, men inte sådär mycket. Det ser faktiskt ut som att din har en eubk teckning!! Säkert är det inte så men det ser faktiskt så ut. Coolt! =) Jätte pussvänlig ser hon ut att vara! *borrar in näsan i magen*
#7 Jaa, äntligen någon annan som ser det! Ser så lustigt ut, hahha. :)
Råttmagar är bara för mysiga.

Och ja, råttmagar är så myyysiga! =)=) Oavsett teckning eller avsaknad av sådana. <3 Mysmysmys! Puss puss puss! Åh gud… nu vill jag hem och pussa på mina pojkar. Vill inte sitta här och jobba (ehm, nåja)…
aaah så häftigt!! jag sa igår att jag ville ha en "tan tecknad" råtta fast det inte finns! och så har du en! fy så cool hon ser ut
helt underbart sätt att rosta på.. hihi

Rost anses ju vara "fel" men jag tycker det kan se riktigt sött ut. =) Ju längre från några standarder desto bättre. <3
Anvariel: Ja, precis där du har markerat är den! :D
Åh vad jobbigt det är när man saknar råttisarna så där. Och så kommer man hem och då har dom planerat en lååång sovstund just då. Hehe. :)
Har en blue husky roan kille som har en brun fläck på baken. Försökte först tvätta bort den (trodde det var smuts) men det gick inte! Haha. Alla är dom fina, med eller utan rost. :)
#11 Ja hon är lite tan aktig! Tan är så fint. Det skulle vara riktigt läckert på råttor.
Får kalla min lilla flicka för "tanrostaren" Haha, fin är hon, och hon ser faktiskt lite häftig ut. :)