ÄNTLIGEN!
Nu har jag haft två rått "grupper" i ett halvår. Först mina två äldre damer på ca 2 år och sen mina tre skrutt flickor på ett halvår. Har tidigare försökt få dom att alla bo tillsammans i samma bur men dom har slagits något galet mycket och bara den ena av dom äldre har tyckt om dom små så dom har fått ha separata burar. Idag när jag städade burarna gav jag det hela ett nytt försök och satt den smalar burens galler ovanför den större burens och öppnade därefter den nedre burens tak lucka så jag fick en tvåvåningsbur och vipps så va alla vänner. Det är som om dom alltid bott i samma bur o alla blev piggare o klättrar runt som galningar i den nya buren. Tillockmed den äldsta damen som mest brukar ligga o vila är nu pigg. Total lycka!
Ville mest dela med mig lite till folk som förstår :P
Kram på er!
Gud va härligt! Blir både mindre plats och lättare att städa. Kul med lite nya kompisar åt råttorna:)
Ja och buren vart så mycket roligare, mycket mer yta för dom att klättra på. Frågan är nu bara vad jag ska göra med den delen av rummet där ena buren stod förut, fick ju helt plötsligt plats över :D
Fast dom har börjat testa varandra lite om vem som ska bestämma men än så länge känns det ganska lugnt, inga storbråk direkt. Håller tummarna för det här!