Vad är hennes problem?
Elu!
För några dagar sedan kom de två nya bebisar in i min lilla flock så nu är dom 7! Första dagen dom kom så vare bara en som höll på och bråka och så, och hon håller på än. Men grejen är då också att hon ska då hålla på och bråka med alla nu! Hon är den nyaste som kom in om man bort ser ifrån dom två som kom nu. Hon har alltid varit lite för sig själv och lite utmobbad eller vad man ska kalla de, men såklart ligger hon och gosar med dom andra ibland. Hon har även alltid haft något emot mig, är nyfiken och kommer fram men när man kommer för nära springer hon i väg och piper, det samma när man ska klappa henne eller vad som helst. Hon piper för lilla minsta.
Vet inte vad jag ska göra med henne nu, hon bråkar med alla, snart blire säkert sår och sånt om jag har otur! Även att hon antagligen råhatar mig. Men jag älskar henne för det! Hon är snart 7 månader om jag inte har helt fel. Men hon har alltid varit så förutom att hon aldrig har bråkat så förut, har aldrig haft problem med bråk eller något sånt tidigare mellan dom, men nu ställer dom sig på bakbenen och typ attakerar varandra, så vad ska jag göra?
Jag har exrta burar och så ifall jag skulle behöva flytta på henne, men grejen är då att jag har inte plats för en till bur i mitt rum heller att jag inte har så mycket tid för en ensamråtta.
Mvh Emilia
KöttbulleKorv
Måste också påpeka att hon, London som hon heter inte ''attakerar'' bebisarna! Hon är mer bara på dom.
KöttbulleKorv
putt..
KöttbulleKorv
Har hon bitit de andra? Kolla igenom pälsen på dem ifall de har sår eller bitmärken från rejäla bråk, annars låter det som om att hon har dominansproblem som kanske eskalerat i just denna åldern. Hon är ju typ tonåring nu, och de vill ofta hävda sig :P
Angående att hon är rädd för dig kan det vara spökåldern som är inne, och då blir de extra spattiga och rädda av sig. KAN också vara att hon har ont någonstans, och piper och är bråkig därför.
Har redan kollat igenom alla, bara en som har ett litet riv sår på ryggen, men det inget mer än så. Som tur är! Tack för svar, får hoppas på att det bara är så som du säger :)
KöttbulleKorv