Kullar 2012
Ja, vad blir det för kullar i år?
Färger? ja allt :)
Jag undrar också om nån har planer på agouti roan i Stockholm med omnejd senare i år/efter sommaren
(kan tänka mig att åka en bit för rätt råtta)
Skapade faktiskt en liknande tråd i Januari som vi kanske kan liva upp? :)
Mvh Nathalie
Och en till här ;-) : http://rattor.ifokus.se/discussions/4f328bccd3b4fd2bf200056c-kullar-2012
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Här är planen på flertalet kullar. Jag försöker planera, men råttors temperament och lämplighet kan ändras mycket på några månader. Här är iaf min fundering över året.
Har en just nu som en kompis bad mig hålla åt henne: agouti, cinnamon och amber. Men det är sjukt många på kö.
Mamman är Crt Zimt från eng, cinnamon ambk, ägare: nicciz/bad seeds.
Pappa: Lustgas, född här. agouti rex.
Har även en till hona här från samma ägare som hon vill att jag parar. Men parningen tar inte. Så om det blir någon på agouti ambk honan är väldigt osäkert.
Kommande kull nu i dagarna, även den sammarbets parning.
Mamman: Ratrace raven, russian blue hooded dumbo. 325gram vid parning, nu 442gram. Utställd med god bedömning. Flocksmart. Underbar att hantera. Relativt lugn.
Pappa: bad seeds justice, mink hooded. Ägare: terato. Vikt över 500gram.
Planering på:
Hona: Error -agouti rex dumbo. Lite över 400gram. Haft en kull som inte kan gå vidare pga defekt på kull pappans sida. Men den första kullen har ett bra temperament. Hon själv är flocksmart. Väldigt go. Utställd med god bedömning och cert. Måste paras innan 5mars då blir hon 15 månader. Kommer från första linjen jag började avla på och har en stor betydelse för mig.
Hane: Funderas ännu. Planen var att låna en från brisbys, men han fick en tumör. Funderingen nu ligger på en dansk blue dumbo hane.
Hona: Paranoia, agouti dumbo. 426 gram. Flocksmart. Underbart häng, jätte go, väldigt slickig/pussig. Alla blir kär i henne när de är här. Utställd med bra bedömning och cert. Måste paras inom 3 månader innan hon går över tiden. Hon är hos hanens ägare nu, men fått en snuva under transporten och parningen kommer skjutas upp ev ställas in om hon inte blir frisk i tid.
Hane: Sorklands viking valiant, agouti. Jätte stor kille med rejält häng. Bra madrass i buren. över 700gram. Tanken är ren temperaments parning och få tillbaka lite av min linje som ligger bakom valle.
Hona: Beer från finland -blue. Ännu under uppväxt och parning först höst-vinter om hon håller måttet. Just nu väldigt kärleks full och go i flock som hantering.
Hane: Under planering. Fundering på Frosty the snowman. Också under uppväxt. Just nu är han helt underbar, slapp häng, busfrö och helt underbar. Men allt kan ännu ske.
Hona: Dolly - blue, från danmark. Måste paras innan aug då hon är ett. Ännu håller hon måttet och är riktigt bra. Ende negativa är att hon behöver gå upp lite mer i vikt. Men allt kan ske på några månader.
Hane: Vet ej ännu. Funderat lite på Little unrest-blue rex från finland. Men ännu rätt ung i aug. Så hane funderas ännu.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
"Kommande kull nu i dagarna, även den sammarbets parning. Mamman: Ratrace raven, russian blue hooded dumbo. 325gram vid parning, nu 442gram. Utställd med god bedömning. Flocksmart. Underbar att hantera. Relativt lugn. Pappa: bad seeds justice, mink hooded. Ägare: terato. Vikt över 500gram." Mina drömfärger..! Och dumbo, kan det bli bättre? Så sugen på råttisar