Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 404 ggr
[134643]
0

Vardagsrum eller sovrum?

Vi velar lite om vi ska ha råttburen i vardagsrummet eller sovrummet.

+ Med sovrummet är att jag bara kan öppna burluckan för att de ska kunna vara lösa i rummet och att de har tillgång till mat, vatten och hängmattor hela tiden. Det är absolut inget drag, vilket det kan vara i vardagsrummet.

- med sovrummet är ju att ifall jag är nere i vardagsrummet och inte har ute råttorna ( Belle kan inte vara i soffan då hon hoppar ner ) blir de ju väldigt ensamma…

+ och - med vardagsrummet är ju bara att man byter plats på plus och minustecknet ;)

Minus med vardagsrummet kan ju också vara att de blir störda av högt ljud på tvn, men jag vet inte hur känsliga de är mot det? Vi har inte superhögt, men inte lågt heller :)

Så vad är bäst, sovrum eller vardagsrum? :)

Virkan
0

Om de är i vardagsrummet är det med hela tiden, för råttor är ju väldigt sociala djur som gillar att eh vara med :) Jag tror inte de stör sig så mycket på tvn, så länge du inte har för hög volym.. :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

[134643]
0

Kanske ska lägga till att Belle rosslar, så drag är ju inte det bästa. Men ja, det kanske är värt det lilla draget för att de ska få vara nära oss människor? ^^

mikeiko
0

Skulle inte rekommendera sovrummet om du vill kunna sova lugnt om nätterna xD

[134643]
0

#3 Det är ingen fara! De har stått i sovrummet tidigare, och jag tycker bara det är mysigt att de springer runt! Men jag förstår vad du menar, de låter ju rätt så mycket xD

mikeiko
0

Haha, ja, jag har mina burar i köket, och brukar stänga köksdörren när jag ska sova (annars springer de fritt i lägenheten)…häromnatten hade jag inte stängt dörren, och vaknade när en av tjejerna bestämt sig för att det var skitkul att med klorna rutscha ner längs gardinerna -.-

[134643]
0

#5 Hahaha *dör* Åh vad kul! Eller jag inte för dig då kanske… ^^