poppcorn & saltsten
Är det bra att min råtta äter poppcorn ? Och vissa säger att man ska ha saltsten i buren.. andra säger att man inte ska ha det hur är det igentligen ?
Popcorn är inte farligt, det brukar jag ge våra som godis. Saltsten behövs ej, däremot en kalksten för råttor är bra för dem.
Det man kan tänka på med popcorn är ju att de nyttigaste är dem man gör själv med olja/smör och utan salt :) det kan jag ibland ge mina råttor, och även hund, som godis ibland. mycket uppskattat!

Popcorn älskar mina, så några sånna kan man ge. Men inga mängder förståss och definitivt inte om de är saltade.
Saltsten ska råttor inte ha.
Qui dormit, non peccat
Så man kan ha kalksten hos råttor ?
#4 ja undrar samma sak :O läst på forumet att det är en av sakerna man ej ska ge :O
#4 o 5 Kalksten bör ges till växande djur och honor som är dräktiga och digivande.
Min gamla skruttant (ca 2½ år gammal) gnager på kalksten, så jag antar att även gamlingar har något behov av det…
tack för alla svar.
Måste bara säga att hundar älskar poppcorn oftast men det är inte bra då det kan fastna i tandköttet.. hur ser en råtta ut i munnen kan skalen fastna där med hos dem ? :(

#8 Nope de har mycket mindre munnar och gnager sönder popcornen. Inte som hundar som glufsar i sig hela.
Men ja har man otur så kan ju råttan sätta vad som helst i halsen ioförsig.
Qui dormit, non peccat