Kull Julrosor
- födelsedatum: 2/1 -12
- färg, teckning o hårlag: ba var mm, ba var rex, ba var mm rex, ba ambk
- kön:det finns endast hanar kvar, fyra st
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) fjorton vid födsel, tretton dagen efter födsel och tretton vid 4 veckor.
- faderns namn: Granathens Chionodoxa Forbesii f. 12/4 -10 vikt 700g
- moderns namn: Palm´s Panic Song f. 21/4 -11 vikt 340g
- En temperament- och mentalitetsparning då föräldrarna har visat sig vara ypperliga sällskaps och utställningsdjur. De har visat sig vara stresståliga gällande resor och utställningar. Modern köptes in för sällskaps skull och visade sig vara underbar och kunde inte motstå att föra hennes gener vidare. Båda tycker om att arbeta med skallen och förväntar mig att detta nedärvs till avkomman.
- Jag ser redan egenskaper hos ungarna som finns hos föräldrarna, pigga, alerta, vakna och nyfikna.
- Råttorna registreras i Svenska råttsällskapet då jag är registrerad uppfödare. Priset är 300:- styck.
- Mariestad, Västra Götaland. Transport till Stockholm den 10-12/2.
- granathens @ hotmail.com pm:a här, 0501-121 18
- Annonsen kan vara öppen
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Jag ska försöka få nya foton på de otingade pojkarna senare idag. (och hoppas på att modemet inte krånglar som det gör då och då…)
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Jag har fått återbud på en hanne därav de fem unika individer i tråden. Det kan verka som om det är fler men det är alltså bara fem, dock dyker de upp på flera bilder. Ett par av dem ser jag är med på de flesta jag tog förutom solobilderna.. Det är tre släta american berkshire, en ba var rex och en ba var mm rex kvar utav grabbarna.

Jag blundar och blundar. Ska inte ha fler men guud så söta.
Åh rex bebisar
synd du inte bodde närmare!
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Nu har det sjunkit till ett par grabbar kvar. Rexarna förmodligen tingade. :)

ba var rex (bild inlägg #3, 10 ) och ba ambk (bild inlägg #6 bakre #7 mitten) finns kvar av grabbarna. :)
Åh :( ingen som kan transportera åtminstonde till gävle?
vill vill vill ha! helt underbart söta!! 
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

alla är preliminärt tingade!
gud va söta 
// Stephanie och hårbollarna 

Tackar! :) Vem vet, efter denna kull så kanske jag ändrar inriktning. Dock märkte jag att just variegated var väldigt svårt…
Men alla dessa söta pannfläckar får mig nästan att smälla av! <3

Ja, jag såg att det hade skapats en tråd med pannfläckar och de som är på bilderna i denna tråd är bara fem av tretton i kullen. Alla utan en har pannfläck i olika storlekar. Flera riktigt fina sådana. Funderade på att lägga upp några bilder men då jag inte kommer äga de flesta av dem så hoppade jag över det..
Jag hade tänkt lägga upp några bilder i den tråden sedan när jag hämtat systrarna :)
sååå söta alla bilderna på råttbebisarna, gör ju så att man vill ha en till!
Åh va jag vill ha! :o
De är ju en liten pojke jag söker efter ;o

Efter återbud så finns det en pojke kvar, en black american berkshire med liiiten pannfläck. Han är med i inlägg #7, längst fram.
Åh, typiskt att det inte var några honor :( De är ju helt bedårande!
Och nu kommer det väl dröja länge innan du får någon mer kull?

#27 ja, något år eller så som vanligt.. ;) Nej, kanske 7-8 månader om jag inte parar om Bea som är mamma till kullen. Då kommer jag ha kull igen om ett par månader.
#25 Finns fortfarande en pojke kvar.

Transport på fredag (den 17/2) till Göteborg kan ordnas samt eventuellt transport till Stockholm söndagen den 26/2.
JAG ÄR SUPERINTRESSERAD av en liten pojke som kan transporteras till göteborg!!!!

Det är nåt speciellt med pannfläckar, alltså. Supersöta små! :)
Men inte trodde jag du pysslade med tecknat, Thirre? :P
Älskar mina stora små vänner..