Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 417 ggr
[CajsaBajsa]
2

Veterinärsbuffert

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte bara visa asken jag gjorde idag till min veterinärsbuffert.

Hur har ni gjort med pengar till veterinären?

mikeiko
0

Naw, vad fint!

Cis-j
0

Vilken fin låda :) Jag hade en liten buffert här hemma som tyvärr tog slut vid senaste operationen och vet.besök. Men just nu ligger det väl egentligen på min pojkväns sparkonto då jag pluggar just nu och inte får ett öre över på varje månad. Men det är verkligen superbra att ha en sparlåda eller sparkonto så att pengarna finns där när det är akut. Behövde åka in akut för ett år sedan med min mårten en lördagskväll. Kan säga att jag var riktigt glad över att ha min buffertlåda då.

Anvariel
0

Naw, så gulligt! =)

Ja, alltså, jag har inga pengar hemma. Har ett sparkonto dit jag lägger undan pengar men ser alltid till att ha en hel del pengar på lönekontot också om det skulle vara kris (så man inte står där och tjafsar med att föra över pengar mellan kontona medan ens råtta är supersjuk :S). Jag har inget speciellt sparkonto för råttorna men jag har tillräckligt med pengar undanstoppat som räcker till oavsett vad som behöver göras med dem.

Thirre
0

Jag har ett "kriskonto" som är pengar märkta för olika kriser inkluderat råttorna. Det är eg mitt sparkonto men räknar inte med att få så mycket sparat utan tänker på det som ett kriskonto.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

silverorm
2

Eftersom vi har en del djur här hemma, har vi alltid minst 4000.- på vårt sparkonto. Dessutom en väldigt bra vetklinik, som behandlar råttor mkt klokt och inte tar rövarpriser, vi får dessutom ofta rabatt o ställer även upp som "råttuppvisare" på kliniken när de har öppet hus eller som nu snart 5 års jubileum. Som tack får vi foder o grejer till våra djur. Glad

OttoIsTheShit
0

åh så söt låda :) jag har ett sparkonto för mig och råttorna. Blir enklast så :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Gahich
0

Här hemma har jag ett sparkonto som är till för lite allt möjligt, inclusive råttorna, när dem kommer om några dagar :D

[CajsaBajsa]
0

#5 Det låter som en jättebra veterinär! :)

zickan
0

Jag har tömt av hela mitt veterinär konto när hunden var under behandling och till min egen behandling. Men jag är inte snabb på att spara ihop en ny buffert. Har jag inte pengar kvar från lönen, så har jag två sätt att lösa det.
Akut/natt tid: ringer syster med internet bank.  Vanlig metod: ringer mamma och ber om lån. Vet att jag snart är 30 år. Men när det kommer till oförutsägbara utgifter för vård och hälsa till mig eller djuren så får jag alltid låna. Men givetvis betala tillbaka senare. Föräldrarna var även snälla och löste ut mig från ett kreditlån jag tog akut till en veterinär vård.  Tog första bästa med vidrig ränta. Var för svårt att hinna betala av. Så nu är det runt 14 000 som mina föräldrar ska ha av mig.
Bästa med det hela är att jag har en livstid att betala av och ingen ränta. Jag kan även ibland välja julklapp/födelsedags pressent i form av ett litet avdrag på mitt lån runt 5-1000 lappen. Det jag brukar få i pressent.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.