Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 417 ggr
[CajsaBajsa]
2

Veterinärsbuffert

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte bara visa asken jag gjorde idag till min veterinärsbuffert.

Hur har ni gjort med pengar till veterinären?

mikeiko
0

Naw, vad fint!

Cis-j
0

Vilken fin låda :) Jag hade en liten buffert här hemma som tyvärr tog slut vid senaste operationen och vet.besök. Men just nu ligger det väl egentligen på min pojkväns sparkonto då jag pluggar just nu och inte får ett öre över på varje månad. Men det är verkligen superbra att ha en sparlåda eller sparkonto så att pengarna finns där när det är akut. Behövde åka in akut för ett år sedan med min mårten en lördagskväll. Kan säga att jag var riktigt glad över att ha min buffertlåda då.

Anvariel
0

Naw, så gulligt! =)

Ja, alltså, jag har inga pengar hemma. Har ett sparkonto dit jag lägger undan pengar men ser alltid till att ha en hel del pengar på lönekontot också om det skulle vara kris (så man inte står där och tjafsar med att föra över pengar mellan kontona medan ens råtta är supersjuk :S). Jag har inget speciellt sparkonto för råttorna men jag har tillräckligt med pengar undanstoppat som räcker till oavsett vad som behöver göras med dem.

Thirre
0

Jag har ett "kriskonto" som är pengar märkta för olika kriser inkluderat råttorna. Det är eg mitt sparkonto men räknar inte med att få så mycket sparat utan tänker på det som ett kriskonto.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

silverorm
2

Eftersom vi har en del djur här hemma, har vi alltid minst 4000.- på vårt sparkonto. Dessutom en väldigt bra vetklinik, som behandlar råttor mkt klokt och inte tar rövarpriser, vi får dessutom ofta rabatt o ställer även upp som "råttuppvisare" på kliniken när de har öppet hus eller som nu snart 5 års jubileum. Som tack får vi foder o grejer till våra djur. Glad

OttoIsTheShit
0