Tips
Om några veckor ska jag få överta Thawelin's honflock och jag har börjat fundera lite. Eftersom det är i samband med att jag flyttar hemifrån känner jag att jag inte vill lägga ut en hel förmögenhet på exempelvis mat, leksaker o.dyl till mina nyinflyttade sötnosar. Därför tänkte jag att ni alla kan få dela med er av era tips på exempelvis mat, vad ni brukar ha i era hemmagjorda blandningar och sådär.
Det är inte första gången jag har råttor, men mitt råttintresse har legat på is ett bra tag nu då jag inte kunnat ha råttor pga min pappa, och på den tiden jag varit utan har nästan allting försvunnit på något vis, haha. Är i alla fall otroligt förväntansfull och kan knappt vänta tills Camilla kommer och lämnar dom hos mig!
får du inget av henne?
men det är inte så dyrt om man har några råttor, jag har sex stycken och köper egen matblandning och ger dom käk som blivit över från middagen
detta är vad jag köper
egen foderblandning som jag sätter i en tunna - ca 230kr månaden ibland ännu mindre om jag finner bra priser på muzzlie
159kr toalätt 5l påse, måste köpas beroende på hur kissiga och bajsiga pojkarna är men tror jag brukar kunna använda en sådan 1½ månad? ( lita inte på min tidsuppfattning dock )
leksaker - gamla underkläder, sockar, skor ( beroende på vad dom används till dock ), äggkartong med godis innuti osv.
finns en hel artikelsida där du kan se vad exakt man kan ha i maten ( såhär matar terato tex ) och allmänna tips .