Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 696 ggr
[countess]
0

Fantasin bortblåst!

Får ju hem mina råttungar om lite mer än en vecka , Håller på att inreda deras bur för fullt men nu har det tagit stopp och vill ha lite tips dock inte från ikea då det är närmare 30 mil dit och jag har ikket tid att fara dit i veckan :P Det som finns nu är 3 hyllor , och en platslåda med ett pringelsrör så dom tar sig in i lådan en hängmatta med tak , en vanlig hängmatta ,  och en korg som är fastsatt under ena hyllplanet och en rund hängmatta typ , en flätat finkbo , ett pringelsrör fastsatt i gallret , ett stort avlopsrör som är olika vinklar på på botten och även en liten bur som hänger utanpå gallret som är köp i från djuraffär och klätter rep !

Vad mer? det ser så tomt ut endå :/ och fantasin är bara totalt bortblåst

cosmonita
0

Låter som att du redan har jättemycket inredning tycker jag Glad

Sen kan det vara bra att inte ha för mycket gömställen i början så att man har lättare att umgås med råttorna. Lite osäkra råttor gömmer sig lätt annars istället för att komma fram och nosa mm.

[countess]
0

#1 ja det är ju sant! Men det är en stooor bur så det ser förskräkligt tomt ut :P

[countess]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan ju slänga upp en bild , Det har tillkommit en till hylla och galler hyllorna ska täckas med plexiglas och fleease tyg =) och ena hängmattan har blivit en rund hängmatta i stället och den vita hyllan med galler sitter numera utanför i en mindre öppning och pringelsrör har också tillkommit till plastlådan längst upp och har även gjort stegar till hyllplanen =)

[countess]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här plastlådan har jag gjort hål i och satt dit en pringelsrör ! Den har jag tänkt fylla med lite olika roligheter =)

deeremf
0

det där ser ju bra ut.

Vad jag har läst så ska ju nya råttor inte ha så allt för mycke i början eftersom det är du som ska vara intresant, inte alla roliga prylar i buren.

[countess]
0

Hmm får väl bärga mig ett tag då med inredningen ^^

cosmonita
0

#6 Du får naturligtvis göra som du vill Flört

Finns tips i många trådar här på forumet, jag är inte så bra på att ge generella tips. Jag brukar prova mig fram så burinredningen växer fram allteftersom jag märker vad mina råttor föredrar för något.

deeremf
0

jaja som #7 sa så är det ju klart du gör som du vill, menade bara att det kanske inte blir så lätt att få kontakt med råttorna om dom inte finner dig så intresant. :P

Men som jag sa, det är vad jag läst.

[countess]
0

#7 #8 haha ja men det är toppen med råd var länge sedan jag hade råttor nu , Menade inte att låta nedlåtande utan jag menade tack för tipsen jag får bärga mig ett tag men inredning :D

Fjordell
0

Jösses vilken snygg bur du har! Men om du inte redan vet det så bör du för råttornas bästa täcka över hyllplanen i galler med något för att inte riskera att de får bumblefoot.

minky
0

Jag skulle nog sätta in nån mer hängmatta på mitten av buren.. =) ifall olyckan är framme o dom trillar ner från nån hylla, annars blir det ett långt fall till botten…

cosmonita
0

#10 TS skriver i #3 att hon ska ha plexiglas och fleece på hyllan

(visserligen kommer nog inte fleecetyg, eller något annat tyg, sitta kvar på hyllan om jag får gissa Tungan ute)

[countess]
0

#10 jo jag skrev ju det att gallerhyllorna med plexiglas och tyg :-) # det sitter en hylla där nu :-D