Råttuppfödare
Jag undrar ifall det finns någon seriös uppfödare i närheten av Uddevalla? :)

Inte vad jag kommer på just nu.
Men skjuts brukar ordna sig om du hittar någon annanstans!
Qui dormit, non peccat

Kan funka med gbg också :)
Men jaa, annars går de tnog att ordna skjuts, är sugen på en liten till :)
En med stamtavla den här gången :)

I gbg och området runt gbg finns det flera :)
här hittar du några bla http://rattor.ifokus.se/articles/4d715692b9cb4622210687f9-uppfodarlista
Qui dormit, non peccat

tack :)
Glimmer bor i Uddevalla, men hon har ingen kull på G just nu vad jag vet. Annars rekommenderar jag dock henne starkt. :)

Har hon någon hemsida? :) Jag har ingen brådska med en till bebis just nu. Bara sugen på att skaffa en till så tänkte hör lite vad som finns :)
http://hem.bredband.net/glimmersr8or/
Tror hon finns på RIF också, annars finns hon på Råttforum. :)
Finns 3 i göteborgsområdet. Tezzlan (Jessica Matson), PippiLottas (Emma Holtze) och vi (jag o min sambo) CandyLand (Maria Lundqvist). Jag o Jessica ska stå med på uppfödarlistan här på Rif. Varmt välkommen att komma o hälsa på oss!

#8 Tack :)
#9Ja det skullevara kul att göra det :) Om man kanske ska åka på en shoppingtur till gbg samtidigt.
Har du några ungar till salu? Eller på G/planerade
Jag/Glimmer har tyvärr inte någon kull planerad det närmaste halvåret.
#9 Vi har åtminstone 3 honor som vi ska ta kull på, en hona lämnar vi idag hos Tezzlan för parning.

#11 Okej :) Vad kommer det bli för färgkombinationer? :)
KOmmer gärna o hälsar på någongång när jag har bestämt mer hur det blir med en till råttflicka. :)
#12 I o med att vi föder upp siameser (med inriktning black-eye, rublp) så blir det ju det, kanske även burmes i den första tösens kull. I de andra även där siames men vet ännu inte pointerfärgerna, men mest sealpoint skulle jag tro.

#13 Okej. Jag är inte så nog på vilken färg :) Så länge det är en trevlig tös :) Kommer du få några rex? Såg på din hemsida att du hade fått det någongång :)
#14 Jo, eftersom det är sällskapsdjur är ju temperamentet tämligen viktigt..
Vi avlar bara på extremt snälla djur, som helst ska vara stresståliga oxå..
Diana som jag har skickat iväg nu är slät o kommer paras med en slät pojk. Tror inte det blir några rex framöver, men inget är hugget i sten..töserna som ska paras är alla släta så det beror helt på vilken hane jag väljer. Möjligtvis kommer jag låna en hane som kommer från min uppfödning till min Pixie, han är rubl rex och fånigt social och trygg. Han har precis blivit far till en kull så vi får se om ett par mån.

#15 Kommer ungarna ha stamtavla? :)
Har kollat igenom din hemsida lite och alla råttisarna är otroligt söta :)
Du får väldigt gärna höra av dig när du får någon råttkull :)
#16 Givetvis kommer de ha stamtavla.
Jag kommer uppdatera på min hemsida när någon hona har fött. Skriv hemskt gärna till min mail ditt namn, adress, telnr o vad du vill ha. En presentation av dig själv vore trevligt med, ingen roman behövs men lite om dig själv o dina råtterfarenheter.

Skickat ett mail nu :) Hoppas du får en liten inblick om mina rått egenskaper :)