Ella hjärta Verra
Den 15 december födde Ella 9 små pinkisar till världen. Det är troligtvis 5 honor och 4 hanar.
U: SP "Sorkland's" Elanora, agouti essex dumbo
E: GP Zaya's Eine Verra, silver russian blue (ägare: Zickan)
Ella är en super snäll mamma och bryr sig inte ett dugg om när jag pillar i boet och plockar med hennes bebisar.
Inget säljsnack i tråden, tack!
_
Nyfödda_
Vad roligt ! Grattis :D
#1. Tack så mycket! :D
Nej men åååh, jag vill haaa! 
Det blir kul att se vad de får för färger :)
Åh, småkorvar! :D Vad gott de ska lukta. ^^
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
sötnosar…. <3
Jag har idag försökt klura ut hur många essex det blev i kullen. Jag är absolut inte säker men tror 3 hanar och 2 honor, plus att 2 honor har nån form av bläs. Men jag säger ingeting säkert, kan pälsen komma nu? ;)
_
3 dagar (mer bilder finns i bloggen linaaj.blogg.se)
_
måste sätta en tass här bara för att Verra är min absoluta favorit hane :D <3
Nu blir jag ju jättesugen på en unge ^^ Det är bäst jag slutar titta på bebisbilder ;)
Pannfläckar! <3
Verkligen urgulliga bebisar du fått. :)
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
dom är ju bara för söta…. <3
ska bli kul o se vad de får för färger.. =)

Gudars va vackra våra barn är. Kommer bli jätte svårt att välja ut "bara" 3 av dom.
Jag vet vad jag har börjat dreggla över :-P
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Åh, svarta essexar :)
Jag dreglar över fel kön! Suck.. Ett könsbyte går de tro? ;)
Väntar spänt på nya bilder 
Men! Inte helt okej att visa bilder på så söta småttisar när jag inte kan få några! xD Pluttisar!
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Åh, den svarta essex-honan är heeeelt underbar! 

Fina på bild men är finare i verkligheten. Ville stoppa alla i fickan igår när jag gosade med dom.
Den helsvarta killen har fina tassar. något vitt på baktassen
Haha vilken söt bild :P Stackars lilla som ligger mosad under alla på rygg XD
Wee äntligen bilder :-D. Sitter och håller tummarna på att svartisen får en jämn silvering. Med de tassarna så måste han ju bara ställas ut :-)
sötisar… <3
tror det är en viss herre som är lite kamera blyg dock… =P
Hehe, han smaskar finger ;)

Jädrans puss grisar. Hade lätt kunnat tagit med alla hem igår.
#49 jasså unge. du e fan vaken. Och inte är du på msn och underhåller mig :-P.. Fast nu ska hundarna ut

#50 Varit klarvaken sen 5. Passar på att städa till lortisarna så jag slipper göra det i helgen när vi ska ha rått träff å bebis gos ^^

En liten snabbisfråga bara. Vet att det är lite off-topic men eftersom Essex är så ovanligt så tänkte jag ta det här ändå. Visst är det så att Essex är dödligt i dubbel uppsättning? Läste till mig det.

#52 Dödligt låter så starkt men de e så man kan säga. Ett embryo med två Essex gener kommer bara aldrig att födas helt enkelt.

#53 Ja men då ÄR det ju dödligt. :) Hur skulle man annars kalla det? Men ok, du hade jag rätt. Bra bra. Ville bara kolla.
Letahlt anlag. Liknande pearl+pearl avel ?
Eller är det helt så att dubbel essex inte kan befrukta ett ägg?

Vad jag läste mig till så KAN dubbel essex födas men de dör i såfall strax efter födseln.
Men hur som helst. Tillbaka till gulliga bebisbilder. <3
#46 Nej vad underbart!! :D
Nu har alla bebisarna flyttat till sina hem, förutom Ewaria och Elyssa som stannar här. Önskar alla lycka till !
#55 Hur menar du nu? Dubbla upplagor av en gen (homozygot) finns ju inte ens innan befruktning… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#58 lilla tore har instalerat sig bra… =) knatade i i buren o hälsade på alla, inte så mycket som ett ynka pip… =)
han är verkligen super social, har stenkoll på om nån närmar sig buren o kommer alltid fram för att hälsa