Dogman
Kunde inte se något inlägg om det direkt.
Vet inte om jag är den enda som har haft problem med det, eftersom jag bor i en liten stad på fel sida av Vättern så finns den närmaste djuraffären för långt bort.
Med det sagt så tänkte jag påpeka för dom som vill prova dogman att det inte stämmer, dogman dammar, både jag och mina råttor är eniga om det, känns just nu som min halls är sandpapper och mina råttor får inte vara i buren.
Då kan man ju undra vad man ska göra fram till man kan få tag på nytt spån.
Tidningar (utan häftklammer) och strimlat papper tills du får tag på ngt bra spån.

jag fattar inte riktigt inlägget :S
vad är det för strö som dammar ???
You can't spell Bitchy without Itchy

Vad har dogman för strö?
Qui dormit, non peccat
Sågspån gör väl dogman?
Eller typ kutterspån ?

Googlade, hittade Dogmans olika spån, har inte tänkt på att de säljer oxå.
Antar att det är denna du menar? http://www.dogman.se/smadjur/burtillbehor/burspan-for-smadjur-15liter.html
Den brukar man kunna köpa på zoo och på ica och coop. Helt värdelös, klarar inte av den alls.
Qui dormit, non peccat

Alla former av kutterspån rekommenderas inte här.
Det som rekommenderas i spånväg är aspspån, aspflis eller spån av andra träslag som inte innehåller terpentin.
Ceder ska oxå undvikas, tokgifitgt.
Qui dormit, non peccat
#2 ursäkta att jag inte var mer tydlig, fanns bara den där så utgikk från att dom inte producerade mycket mer än den typen, kolla på #6 för det är exakt den typen.
För dig som bor fel så skulle jag ävl rekomendera toalätt istället. Finns på de felsta livsaffärer och jag tycker det är väldigt drygt.
Eller beställ aspspån från guldfisken.se, tex. Fast nu är jag less på allt skräp kring buren, så efter nästa tripp till Ikea blir det borrismattor.