Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 651 ggr
emme123
0

Råttor?

Vilket djur är bäst för mig?

Jag vill ha ett som är ganska lätt skött men INTE för lätt skött, snällt, piggt, gosigt, och att man kanske kan ha dem ute på något sätt, t ex selen eller hålla i och värma och sånt :) ?

Wand
3

Det finns inga djur som är regelrätt lättskötta. Jag tycker att möss och råttor är lättskötta, men många tycker att det är alldeles för krävande djur. 

Jag tycker att hundar är jättelättskötta, men vissa tycker att det är aaalldeles för mycket jobb.

Vill man ta på sig att städa 1-2 gånger i veckan, investera massor av pengar och fritid, lägga ner omsorg i att de ska få bra mat och sådant så är råttor inga problem.
Om inte, så bör du nog leta efter något annat djur.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

IzaEleonora
0

Snälla människa sluta göra nya trådar om samma sak :O du vet vid det här laget vad alla anser :)

hus-musen
0

Du har ju marsvin, de är enligt mig ganska lättskötta djur. Kräver mest hö, rena burar, sällskap, klo och pälstrimning (om de är långhåriga).
Råttor är ju lite mer komplicerade tycker jag.

Du är ju inte myndig, så vad säger dina föräldrar om råttor?
Det är dina föräldrar som är huvudansvariga och ska se till att djuret får rätt mat, rätt bur, sjukvård mm.

Qui dormit, non peccat

deeremf
0

Finns det band och säle till råttor?

hus-musen
0

Du verkar ju rätt säker på att du ska ha en kanin, hur kommer det sig att du börjar fundera på råttor?

Råttor är för övrigt inte ett djur du kan ha ute i ett koppel annat än om det är varmt och vindstilla ute, och de kan smita och bli skadade lätt. Plus att de lätt får löss och annan ohyra som kräver veterinärbesök.

Qui dormit, non peccat

emme123
1

okej tack för alla svaren

Zakaraa
0

Snälla skapa inte nån ny tråd om detta ämne nu :)
Varken här eller på någon annan satj, finns så många från dig om detta ämne redan ;)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning