Hemmabyggd bur
Tjilivipp!
Jag är fundersam på om jag ska köpa mig en voljär innermått 48 x 48 x 110 eller om jag ska bygga mig en egen. Ska vara riktigt galler som man brukar använda om jag ska göra en egen, men vet inte riktigt vart jag ska få tag i något ?
Annars har jag funderat på om det finns någon voljär som har samma djup och bredd men som är lite högre ?
:)

Är det av någon speciell anledning du vill ha en bur som är 48*48?
Galler kan du hitta på alla byggfirmor, har för mig att de hade hyggligt galler på granngården oxå. Men det du bör tänka på är att gallret måste vara galvat och helst lackat, annars sätter sig kisset i gallret och buren stinker efter någon månad.
Ska du göra buren i trädelar så är det oxå jätteviktigt att du verkligen spacklar och lackar i många rejäla lager, annars kryper kisset igenom.
Qui dormit, non peccat
Jag har en lägenhet i Falun (etta) därav inte allt för mycket plats, kan få vara lite bredare men helst på höjden. Är sugen på att bygga en golv till tak bur, inte allför djup då men mer på höjden.
Jo jag har tänkt mig riktigt galler som är burmaterial eller hur man ska säga, så att det är riktiga saker så det inte blir förstört eller börjar lukta.
Voljärburen jag tittat på känns rätt okej men känner att jag skulle vilja ha en högre för att det ska smälta in och se bra ut i lägenheten och för att mina råttisar älskar att busa runt och klättra.