Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1308 ggr
[postmortum91]
0

Springrör

Hej, jag skulle vilja veta vart man kan köpa rör som råttorna kan springa i? Vill gärna att de skall vara flexibla. Har letat överallt men hittar ingenstans.

Zolah
0
zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Beror på vad du söker för rör?.. finns ju de vanliga ferplast rören som jag skickar med en bild på. Jag har flera till salu.

Sedan kanske ett dränerings rör, avlopsrör, kabel rör från typ bauhaus, byggmax. Jag har kabelrör till min iller.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

moody
0

Jag hittade finfina stora rör på JULA idag faktiskt! :D

[postmortum91]
0

Okej, jag menar bara vanliga rör, alltså kanske inte ferplaströr utan alternativa lösningar, ska ha till mitt burbygge

ska dra till JULA själv och kolla ^^

IzaEleonora
1

Har själv ett rör från djurmagazinet, det är lila och väldigt kort vid köp men är utdragbart och lättformat hur man än vill ha det :) Jag tycker den är helt underbar för rådisarna :)

Gahich
0

#5 vet precis vilket du menar och det är helt suveränt! Går att dra som ett dragspel till den längd man vill ha. Finns att köpa på zooplus.dk och vissa djuraffärer, har sätt det på djurmagasinet. :)

[lucke]
0

#5 Kommer vuxna råttor igenom det lila? Jag har det orange stora (köpt i Finland) och det är ju väldigt rymligt…

Edit: Anledningen till att jag undrar är att jag hellre skulle ha lila (= favvofärg) rör, om de nu funkar lika bra som mitt stora orangea rör…

Gahich
0

Vet inte hur stort röret är i diameter( har bara planerat vad jag ska köpa till mitt blivande råttköp), men som jag minns det tror jag det funkar för stora hanar:)

Fjordell
0

OT: Någon som har koll på hur mycket det där lila flexibla plaströret från Djurmagazinet kostar?

Otario
0

#9 Jag köpte mitt för ca 65 sek, om jag inte minns fel :)

/ Emma

IzaEleonora
0

#7 har bebisar just nu men dem använder det till kaninerna och marsvinen där så nog får fullvuxna råttor plats :) Det lila finns i två storlekar på djurmagasinet vi har men man ser ju lätt om en råtta får plats :)

Elinisa
0

Mitt lila "dragspelsrör"är 9cm i innerdiameter. Min största grabb (drygt 500g) behöver inte ens sträcka ut sej& "göra sej smal"för att gå i det.

Kostade kring 60kr (minns inte exakt) -på Djurmagasinet då jag köpte det för ca 4 månader sen.

[lucke]
0

Men perfekt, då finns det ju stora rör i lila- jag har bara inte sett de stora i Sverige. Mitt är också 9 cm i diameter, men kostade närmare 90 skr. Såg att det var extrapris på de små på Djurmagazinet, de kostade runt 45 kr. Men vet inte om det fortfarande är det…