Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 806 ggr
darkness
0

Not good enough!

Har köpt en sputnik till mina två tjejer idag, hade turen att hitta den sista sputniken i XL i butiken :o Kosta 98:- och tänkte, de flesta råttor gillar ju. dessa så de borde väl mina oxå göra?

men ack så fel jag hade xD

Men de kanske tar tid innan de vill vara i den? Who knows.
Dock gick de lite i den när jag hade den i soffan, den var bara rolig att gå igenom :P

MenMen får hoppas de gillar den någongång, hade ju tänkt hänga upp den men gallret är för tjockt Obestämd

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

:holmgreen:
0

Så kan det ju också va :) Om inte annat såå kanske de vill använda den som "lekplats", (tänker på att de ville gå igenom den) xD  Haha..

Har faktiskt aldrig haft en sputnik, men här skulle den troligtvis bli sönder mald på några dagar xD Jag har två igloosar (eller vad de nu heter) en av dem är så sönder tuggad att jag inte kan änvända den  xD Fast nu tuggar de inte på allt som de får längre, man kanske ska leta rätt på en sputnik nånstans ändå? ;)

darkness
0

Hmm mja mina gnagar inte så mycket på plast som alla andra gjorde >.>

Får nog ha de som lekplats ja ^^ haha

Gör det, de är ju ganska fräcka ;)

Råttor är då bortskämda iaf ^^

Zakaraa
0

Mina råttor gillade den inte heller i början och nu önskar jag att jag hade fler! :P
De älskar den nu, deras favorithus skulle jag tro, det är synd att det inte finns en liiite större storlek så alla fick plats :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Varghund88
0

Våra råttor avgudar sputnikar. XD Numera använder vi nästan bara sputnikar (i en hög av olika färger).

Skulle tro att dina kommer inse the awesomeness of sputniks om du bara låter den stå i buren ett tag (;

darkness
0

Ja jag får hoppas de ^^

jag tycker storleken är bra eftersom jag bara har två damer, men har man fler är de nog skönt med en större :P

Varghund88
0

Mina hanar klämmer in sig tre fyra i en sputnik i alla fall XD Om de är små fortfarande så klämmer de lätt in sig sju åtta XDXD

Men a… flera sputnikar till större flockar så får de dela upp sig lite. *ler*

Lilith
0

Jag brukar ställa mina två sputniks bredvid varandra, så det påminner lite som ett Barbapappa-hus.
Jag önskar jag hade dem i lite olika färger dock, som det är nu är de bara gröna och gula.

Jag hade två tidigare råttor som aldrig förstod charmen med sputnik, medan nuvarande älskar dem i omgångar :)

sarakaka
0

Har ingen sputnik, men samma sak hände mig när jag köpte lite grejer på IKEA häromdagen. Satte upp en FÅNGST, som de struntade i helt. xD
Men i natt när jag skulle lägga mig så såg jag att visst låg det några råttor däri. :)
Fast pottan är fortfarande den absoluta favoriten. ^^

sarakaka
0

Kan det ha och göra med att nya grejer inte "luktar hemma", liksom? Har aldrig tänkt på det förut. :O

mikeiko
0

Häng upp genom hålen med ståltråd eller nåt? Upphängd sputnik med rivet tidningspapper i är en given favorit :D

Varghund88
0

#7 Jo precis, brukar också ställa/hänga två sputnikar brevid varandra, funkar fint. (:

Har också flest av de grön-gula, men har numera grått, svart, rosa i två nyanser och lila att blanda hej vilt emellan. XD Tänkte beställa ett par av de nya blå-vita från theratwarehouse med snart. *ler*

Hallonblad
0

Sputnikar is the shit, tycker på både råtta och tvåbening i det här hemmet. ;) *wanders off to ratwarehouse to buy more awesomeness*

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

darkness
0

Ja lillfjösen var i den imorse o kolla lite men inge mer har hänt, hon gillar att sova i plastblomkrukan jag hängt upp ^^ o flisan bor fångsten xD

men får väl ge dem den tid de tar.

Dock tror jag inte att de har nöe med att de inte luktar "hemma" för andra grejer jag t.ex satt i undersöker de direkt typ.

Men jag får väl sätta upp den med ståltråd då eller nöe eftersom att de där "hängarna" inte passar mitt galler :/

min är oxå grön o gul x< haha

mikeiko
0

Ratwarehouse har ju massa färgkombos på Sputnikarna, jag funtar på att beställa två gråsvarta variationer…och göra om dem så jag får en helsvart! Ser typ ut som en Darth Vader-hjälm då xD

Hallonblad
0

Köpte tre stycken blå/vita, för vi hade inga sedan innan. :) Ska köpa lite fler rosa nästa gång tror jag, eftersom tjejerna gnager sönder sina. Pojkarna är snälla, så alla färger utom rosa och lila håller för evigt här. Obestämd Får väl börja ge tjejerna sputnikar i andra färger… men jag tycker inte riktigt att det blir lika fint. >.<; Möjligen svart/vitt när leveransen kommer.

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

darkness
0

#14 Hmm, ja ratwerehouse har ju en hel del grejer o verkar vara lite billigare på vissa grejer än vad man hittar i butik. :)
Haha darth vader xD

#15 Så tråkigt när de tuggar i sönder saker x< speciellt om det typ är lite dyrare grejer :O