Råtta attakerade bebis
Jag var bara tvungen att slänga upp den här:
www.aftonbladet.se/nyheter/article14294176.ab
Jag har sjukt tråkigt just nu, och natthumorn börjar kika fram, men jag måste bara säga att jag dör av skratt!
Hahahahahahahaha! så kul är det faktiskt inte xD
Bra ordval "då gick en råtta till attack!"
Och vem lämnar sitt 11 månader gamla barn utan att hålla ögonen på det?
Så här såg nyheten ut i VK… aftonbladet fick då åtminstone rätt art på bilden.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#2 haha men shit det där är väl endå en jerboa?
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Åh alltså VARFÖR betalar de ut lön till totalt inkompetenta layoutare? HUR svårt kan det vara att hitta en bild på rätt effin djur!!!?? xDDD
Undrar också vad som egentligen ligger bakom historien med råttattacken, mycket låter konstigt tycker jag…
1. Varför var spädbarnet lämnat ensam?
2. Fanns det mat eller annat i vagnen? En vild råtta skulle annars inte vara intresserad av vagnen.
3. Hur länge stog vagnen där egentligen!? Med tanke på att en vild råtta skulle våga sig fram och upp och sen undersöka barnet…
4. Hur allvarligt var bettet?
5. Om råttan bet hårt måste ju barnet börjat skrika, och råttan skulle då försvunnit snabbt som vinden, och det finns ingen chans att föräldrar skulle ha hunnit se den.
Nää…det låter som en total rövarhistoria de har totat ihop för att de inte vill erkänna att de har negligerat sitt barn som antagligen trillat ur vagnen eller något sånt :/
#5 Håller med :)
Det är väl inget konstigt med att lämna ungen att sova i vagnen precis utanför sitt hus?
Och även om det låter osannolikt tror jag inte det nödvändigtvis är hittepå, underligare saker har väl hänt än att ett barn blivit bitet av ett vilt djur. Kanske hade något välluktande på eller kring näsan. Dock efterlyser jag också lite fler detaljer..