Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 935 ggr
[morat]
0

Genetik, tips?

Hejsan!

Jag är inte så haj på det här när det gäller tamråttans genetik än. Det verkar väldigt intressant och jag vill gärna lära mig mer! Glad Har ni några förslag på hemsidor med bra fakta, länkar, egna tips och råd osv?

Fisfia
0
zickan
0

http://rattor.ifokus.se/articles/4d7133e9b9cb46223904bb73-vanliga-fragor?discussions-1 där hittar du en hel del artiklar som du kanske kan börja med :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[morat]
0

Vad roligt att du också lär dig! Skrattande De artiklarna har jag redan läst ett x antal gånger, och jag håller för tillfället på att läsa på råttsällskapet. Förstår dock inte så mycket av alla komplicerade ord så jag får läsa alla artiklar några gånger till haha! xD Men tack så mycket!

[morat]
0

Har läst om råttor i flera år, har dessutom ägt råttor för ett tag sedan. Men tack så mycket, hittade faktiskt en artikel där som jag inte sett tidigare! Skrattande

Fisfia
0

#3 Jag tycker precis som du att det är inte helt enkelt att förstå :-S. Men jag tänker också att det kanske blir bättre om jag läser det flera gånger. Hoppas någon kan tipsa om något mer pedagogiskt material.

Ingen som känner för att hålla en studiecirkel i ämnet eller så?

[morat]
1

Håller med dig! Läste lite på råttsällskapet och förstod faktiskt lite grann när jag läste samma sak flera gånger! Glad Men det hade varit jättebra om någon som är kunnig inom ämnet kunde förklara allt mer sakligt och ordentligt om man säger så. Liksom förklara allt från hela början! :)

[morat]
0

Alla som vill kan ju få ställa frågor här i tråden om genetik, så kan de som kan svara på frågorna! Skrattande

Undrar bara hur "slumpens rutmönster" på råttsällskapet fungerar egentligen? Hänger inte riktigt med i artiklarna för jag förstår den inte helt.

[morat]
0

Det gör föresten ingenting om det är sidor på engelska eller andra språk. Har Google Chrome så jag kan översätta sidan till svenska! Flört

Forgetful
0

Sök på google och skriv in "maria grönkvist genetik" där ska det komma upp adobe dokument som man kan ta hem och läsa :) det finns flera delar om genetik och jag lärde mig en del därifrån ^^ finns även uppsättningen av gener på alla färgerna att kolla upp där :P

//Forgetful

DuBetMig
0

sätter ett tassavtryck här ^^

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

[morat]
0

*putt*

Hallonblad
0

#5 Hur menar du med en studiecirkel - över nätet då, eller? Hade ju eventuellt varit en idé…

Själv är jag ytterligare en av oss nördar som försöker lära sig om genetiken bakom tamråttan. ;)

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

Fisfia
0

#12 Jag vet inte riktigt hur jag menar, men kan man ha en över nätet på nåt sätt? Det kanske man kan. Men jag tänkte nog irl, men då kan ju bara de delta som kan ta sig dit.

Haha, ja vi får väl nörda på så länge då.