Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 805 ggr
checkbox
0

Okänd teckning

Hej!

Sökte omkring på internet efter olika teckningar och färger på råttor, och ramlade över en teckning som jag inte alls känner igen. Råttan hade som en mörk strimma över varje öga (de nådde från ögat och upp till öronen). Utöver det var den vit, förutom en mörk strimma som löpte från hälften av ryggen ner till svansroten. Vet någon om detta är en erkänd teckning, eller är det en "mismarked"/"untypical" teckning? Tacksam för svar! :)

Zakaraa
0

Låter som en hooded missmarked, du kan inte länka till bilden?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Zakaraa
0

jag skulle tippa på en hooded missmarked men det kan ju även vara en striped mm med tanke på att råttan ser ganska ung ut.

Låter någon annan svara för jag är inte säker :P Missmarked är det i alla fall :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

checkbox
0

Okej, tack så mycket för svaret! :). Ville mest veta för att jag tyckte att teckningen var väldigt fin, haha.

Forgetful
0

Dalmatian kan ha sådana där färgpluttar på huvudet x) dock ser det ut som att färgen på ryggen är en rak slinga men om det hade varit lite fläckigt där bakom så hade jag sagt dalmatian :)

//Forgetful

checkbox
0

Åh, okej, tack så mycket! :)

zickan
0

Det där är en caped stripe mm. Kan tilläggas att det även är min bild ;-). Ungen från min snappsvise kull. Publicerade den här i prat om caped råttor http://rattor.ifokus.se/discussions/4e39c7c2d4ebea04e900b593-skillnad-pa-bareback-och-capped

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

checkbox
0

Oj! Såg inte att den diskussionen hade ägt rum. Ber om ursäkt att jag råkade använda en av dina bilder! Men tack så mycket för svaret, och det var en väldigt fin råtta :).

zickan
0

Länka får man göra hur som och aldrig fel att fråga igen :-)

Dock är hennes teckning lite tunn. Borde vara mer färg för att vara en bra cap-stripe. Dock finns inte teckningen upptagen i råttsällskapet. Så jag tror man får skriva nått annat om man skulle regga en. Mins inte vad jag skrev på denna tjej. Om jag bara regga henne som caped mm med en förklaring bak på papperet av att hon även var stripe.

zickan
0

Drar du ned lite på sidan så finner du en lite bättre bild på cap stripe :-)
http://www.spoiledratten.com/breedingrats6.html

checkbox
0

Okej, alltid bra att veta! :). Oavsett tyckte jag om teckningen väldigt mycket :).

Forgetful
0

#10 haha ändå var jag inne på den sidan och kollade XD måste ha varit trött och missat den bilden xD "Collared" med andra ord då :P

//Forgetful