Livets ironi
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Se kortfilmen först. Sedan läs min text.
http://www.youtube.com/watch?v=KniV2OGwSms
Jag såg på den kortfilmen först, för en vän som var över och hade varit med på rpg kväll tyckte jag skulle se den. Den var snyggt gjord sa han. Jag tittade på den med stor skeptis. Det gjorde lite ont i hjärtat på mig, men det var ju bara en animerad film.
Så jag reste på mig och plockade matskålarna jag ställt utanför burarna då jag städat tidigare på dagen. Råttisarna skulle få sin kvällsmat.
I mitten av burens botten, precis utanför sitt hus låg Deadly. Jag fattade inte riktigt först fast jag borde förstått. Han hade gått vidare.
Tur att pojkvänen var här och hjälpte mig att plocka bort honom och stoppa in honom i frysen så länge. Annars hade jag nog inte lyckats förens ett par timmar senare.
Det gör ont i mig att han gick bort medans jag var hemma och jag inte var där hos honom. Samtidigt var det nog skönt för honom att få gå bort hemma.
I det stora hela tror jag hans dag blev rätt så bra. Han fick buren städad, massa mys, pussar och kel. Jordnötter och en bit kassler.
Det är ju jobbigt ändå. Sedan sitter Psycho ensam nu för tillfället. Tur som vara är lá beb på väg. Det känns väldigt tomt i den stora hornbach buren just nu dock.
Sedan känns det så ironiskt att jag såg den där hjärtskärande kort filmen först, sedan hittar min gubbe avliden i buren.

:( han verkar ju ha gått bort i sömnen iaf, mätt & belåten & gosad med, bättre kunde man ju inte önska sej, psychos "småbröder" kommer ju snart, och både du & han kommer ha fullt upp med de busungarna
You can't spell Bitchy without Itchy
Jo det är nog så. Han hade bara krupit ut ur huset, det är allt han gjorde innan han gick bort. Psycho har visat lite depresion här.. Han håller sig på en hyla, olikt honom.
Jo det låter bra, kanske Psycho ter sig lite större med. Tycker han är så liten den hanen. Sedan får han någon att leka med, han vill ju fortfarande leka och ha sig.
Sorgligt att han gick bort, men som du sa, han fick ju gå bort hemma. Kan tänka mig att chocken blev ännu värre efter att ha sett den sorgliga lilla kortfilmen.
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
#3 Jo jag blev rätt så rejält chockad.
fy :( beklagar
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
beklagar :(
(pallar inte att se kortfilmen, kommer bara börja grina)
Så tråkigt att höra du förlorat din gubbe.