Tid ?
Lite nyfiken på hur mycket tid varje dag ni ägnar er åt era råttor ! Inte tid för städning av bur och matning osv utan just att dom får vara ute och springa och myser med dom !
Jag har haft råttor nästan hela mitt liv och då har dom alltid varit ute så fort jag varit hemma efter skola osv . Sista råttorna jag hade var jag arbetslös plus att min hund älskade råttorna så dom var nästan bara i buren natte tid eller om jag var borta någonstans ! Jag är så fruktansvärt sugen på råttor igen och har sakt nej jag har inte tid ! Men då har jag även tid att sitta här och kolla hela tiden så borde jag kunna lägga bort datorn och umgås med dom fina råttorna istället :P
Men vill ju att dom ska trivas endå fast dom inte får lika mycket tid som mina förra råttor .
Hmm svårt det där.
Har även hittat plats för buren också "egetbygge av hörnbur är det tänkt"
Mvh råttgalen
Eftersom jag äntligen har möjlighet (råttsäkrat sov/arbetsrum och hall) får mina vara ute hela tiden när jag är hemma, på natten också. Men större delen utav tiden är de ändå inne i sin bur och softar, en råtta sover normalt 16 timmar per dygn så är det väl inte så konstigt. Umgås aktivt med dem – kela, träna mm – blir väl bara nån timma om dan, svårt att säga. Har du kärlek nog och en stor bur så blir de nog nöjda. Du kanske kan vara jourhem för råtthjälpen en tid och se hur det känns.
Mina får komma ut några timmar om dagen. En vanlig vardag är jag ju i skolan, då är de inne i sina burar såklart, men när jag kommer hem brukar de få vara uppe någon timma till och från. Ibland vill de inte komma upp alls och ibland ska de upp hela tiden. Men sammanfattat så brukar det bli från 2-4 timmar varje dag. Om jag är hemma förståss :)
På vardagarna får de vara ute minst en timme, men det blir ofta längre. På helgerna ( om jag inte är iväg en massa, då blir det som på vardagarna ) så är de ute mycket. Typ 5,6,7,8 timmar eller så :)
Ibland får de vara ute på natten också, i mitt rum. Men det är mest när jag inte orkar gå och stoppa in dem i buren ;)
Mina får vara ute hela tiden om de inte smäller i burdörren på natten så jag inte kan sova, när jag märker att de är sugna på att umgås tar jag helt enkelt bara upp dom och går runt med dom eller busar med dom. Mina gillar inte att sova på/med mig så.
Dom håller sig till samma ställe så jag litar på dom.