Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2278 ggr
[countess]
0

Bygga bur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att bygga en råttbur ! Startade en tråd nyss om att jag inte har tiden får råttor och det har jag inte heller ! Eftersom i sommar kommer jag vara borta mycket ! Men tänkte att jag åtminstonde kan bygga en bur för att minska mitt iver :P Vad ska man använda sig av så dt blir så smidigt från början? Finns det färdig lackat trä som man kan använda ? som inte är giftigt ? Vilket galler är bäst ? vill ha ett snyggt och stabilt galler ! lägger upp en bild som jag ritat , Måtten är inte färdiga än . framsidan är tänkt vara helt i nät medans sidorna kommer ha "fönster" av nät baksidan kommer vara helt i trä ! Hur funkar det med belysning ? Tänkte sätta belysning längst upp med skydd av nät en bra bit ner !

På höger sida som ni ser kommer jag sätta ett träd som dom kan klättra på osv men är det en för stor risk för att falla ner tror ni ? Buren kommer troligast vara runt 190 hög ! Och ca 150 cm lång !

Tips och råd vill jag ha :) På bilden är det bara en snabb ritning så ni förstår ungefär =)

[Alenzi]
0

Ditt träd/klättergren måste gå att byta ut, då det blir rätt grisigt och börjar lukta efter ett tag. Om du sätter upp lite hängmattor på strategiska ställen är inte fallrisken så stor :)

silverorm
1

Min sambo byggde till oss två sånna här, 1 till honorna o 1 till hanarna. Tänk med nät runtom och 4 nätdörrar på framsidan. I varje låda, ett tjockt lager (15 cm) med STL-strö och en hängmatta i taket. Köpte nästan allt utom nätet på Hornbach. Lådorna kommer från IKEA. Mått på burarna: höjd 2 m, bredd 90 cm, djup 60 cm.

silverorm
0

Det färdiga resultatet, numera med lite fler hus o grejer i… Detta är flickornas bur. Nätet fästes fast med ståltråd, syddes liksom..

Cis-j
0

#2 har du någon bild på när bygget är klart? :)

silverorm
0

#4 ja, se ovan. Flört Har en likadan till pojkarna som fick ersätta Horbachvoljären.

Cis-j
0

#5 haha min data är alldeles för långsam xD Den ser riktigt smidig ut!

[countess]
0

#1 Jo jag vet =) Har haft råttor innan =)

#2 shit vad snygg bur =) Han kan väl bygga en åt mig med ? :D