Avelshane sökes
Jag är en siamese seal point flicka från Ladugårdens uppfödning född 9/8-2011 som söker en frisk och social partner framemot våren.
Jag har känd stam många generationer bakåt, min pappa är High Voltage från Zickan och min mamma Tenn från Sockerråttan. Längre bak har jag råttor från bl.a. Arinella, Shannara och Ladugården. Stamtavla och släktforskning lämnas gärna ut till eventuellt passande dejt att ta sig en titt på.
Jag har en gång under vintern haft lite klegg i ett öga, men annars aldrig haft ens en förkylning trots att det gått bland mina burkamrater nu under vintern. Dock har jag en del sjukdomar bland släktingar vilket är varför min matte är extra hispig angående din släkt- och sjukhistoria. Det finns klar kryptovarning för mig, och det är viktigt att du inte har det någonstans i din släkt, oavsett hur långt bak det ligger. Annat värt att veta angående min släkt är att min mammas halvsyster samt en av mina kusiner barberar sig, samt att min mamma och en annan av mina halvmostrar(?) fått varsin kull med väldigt stora bebisar - så pass stora att det var var svårt för mammorna att föda ungarna.
Själv är jag är en social och pigg råtta som kräver mycket uppmärksamhet från matte och tycker om att följa med henne på äventyr runt om i lägenheten och klättra runt på hennes tröja och axlar. Jag tycker också om att träffa nya människor, som nu i helgen när matte tog med oss ner till Småland att hälsa på hennes kusiner. Oj vad roligt jag hade att leka med mattes faster och kusin i deras soffa! Jag kan dock bli lite orolig och springa och gömma mig innanför mattes tröja om någon/något rör sig snabbt emot mig så jag inte hinner se vad det är, men annars ryggar jag knappt för något. Annars kan jag bli lite pipig och extra sprallig när jag löper.
Jag har introducerats både till äldre, jämngamla och yngre damer och det har aldrig varit några problem, vare sig från min eller deras sida.
I övrigt är jag en tämligen attraktiv ung dam, om jag nu får vara så rak. Jag har bra storlek och hull, har stora ögon och bra svans. Något dålig skuggning vid svansen och något vita framtassar, men annars är jag fin och har fått första pris i standard och A i pet från domarna på de utställningar jag varit på.
Det jag söker är en äldre herre, gärna på två år eller mer, som är reggad i SRS och har känd stam. Detta för att min matte behöver allt släktforskning och sjukdomshistorik från din sida hon kan få för att veta om du är en passande match för mig eller ej.
Matte har valt att färg inte är det viktigaste då jag själv är långt ifrån renavlad, men du måste absolut vara russian blue-fri och otecknad. Du får gärna bära på himalayan, men inte heller det är någon form utav krav.
Nej, det allra viktigaste är att du är stabil, social och frisk. Du bör ha haft lätt för introduceringar, vara flocksmart. Bra immunförsvar är högst önskvärt.
Jag finns i Stockholm, men matte har inga problem med att köra mig till rätt hane oavsett var du befinner dig. Eller ta emot dig här, om du och din människa föredrar det.
Hälsningar,
Skugga (Ladugårdens Black Shadows) och Hallonblad
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Vad synd att min Lore är för liten! Om han håller sig frisk ska han få bli min avelshane (han har hittills hållit sig frisk i ett förkylningsoutbreak här hemma), men vi kanske kan ha ett samarbete om ca 1,5 år om du då har en bra hona? :)
#3 :) Om vi har passande honor som vi tänkt avla på då, så är jag definitivt öppen för förslag. Men nu är det Skugga jag leftar partner åt. ;)
#6 I know ;) Men jag vet hur bra hand om råttorna ni har så jag e definitivt villig för ett framtida samarbete ^^
Hoppas du hittar en snygg karl! :D
#7 Nej men tack! :) Alltid kul att höra att folk tycker man är en bra djurägare. ;)
Och ja, det hoppas jag med att vi gör. Annars får det vara. ;P