Fawn råttor?
Är väldigt intresserad av att skaffa en Fawn råtta någongång i framtiden (Har redan 2 råtthanar som denna skulle få bo med), har alltid av någon anledning varit extra förälskad i gult/orange när det gäller djur, tex dvärghamster, guldhamster, marsvin och möss.
Har du själv någon råtta som är Fawn eller någon Fawn-variant?
Någon som vet vart man kan få tag på dessa? Har kollat på råttsällskapets hemsida och mejlat de 2 uppfödare som födde upp silverfawn men ingen av dem hade några planerade kullar med det i ens.

Jag är registrerad uppfödare och har amber som min grej. Men har ej så många kullar/år!
Mia//
Tror ingen föder upp fawn. Men det är många som har en chans att få det. Jag får nån enstaka per år utan att försöka få fram det. Nära är ju annars Amber som du har sockerrattan på. Den är relativt lik, bara lite ljusare typ. Amber är nya namnet för silverfawn. Sedan finns det ju beige, topaz, buff som ligger relativt nära. Tror rackarns har topaz ibland.
Kan även kika lite på finska råttor. Är det stora utställningar som stora vår, stora pet osv i kallhäll/stockholm. Så är det stor chans att finska utställare/domare kommer. Eller ta en kryssning till finland och hämta. Många är snälla och möter upp i hamnarna.
Ett annat tips är att leta upp någon som kanske kommer ha någon kull i år. Och se om du inte kan ställa dig på "kö". Dvs visa ditt intresse, få en kontakt med uppfödaren. Det kan ge en stor chans att få vad man vill ha.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.