Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 867 ggr
Forgetful
0

Siameser

Hej. Jo jag har funderat på dethär med siamesens genotyper. Det ska ju vara c(h)c(h) för at tdet ska bli en siames och om det är en himalaya så ska det vara c(h) c, men jag kom att tänka på att det kan ju faktiskt vara så att en råtta inte bär på albinogenen. Så vad händer om det skulle bli c(h) C? Alltså att den sista genen inte är albinogen?

//Forgetful

Lamina
0

Siamesbärare. Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Forgetful
0

Okey då vet jag :P har nämligen ett härstamningsbevis där det står att pappan är siames och mamman är dove så deras ungar kan ändå bära på siames om det nu skulle vara så att mamman inte hade någon albinogen? x)

//Forgetful

Lamina
0

Kan? Nej, alla ungar är garanterat bärare. Kom det inga mesar eller himmisar i kullen kan man med nästan 100% säkerhet säga att mamman inte bär på nått sånt.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Forgetful
0

Då bär hon troligtvis inte på någon albinogen för inga himmisar eller siameser kom i kullen x) då bär min tjej på en siames gen :P alltid roligt att veta x) var lite förvirrad över att pappan var siames men nu fattar jag varför det inte blev några sådana bebisar :P

//Forgetful